8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Beech

iMovie en te weinig geheugen ???

Als ik een film maak in iMovie en daar wat geluid aan toevoeg en deze film wil opslaan in iTunes (delen met iTunes) krijg ik de mededeling, dat voor deze bewerking te weinig geheugen is en iMovie afgesloten dient te worden. Op dat moment zie ik in de Activiteitenweergave dat er ongeveer 4 GB in gebruik is en dat er nog 8 GB beschikbaar is. iMovie afsluiten en opnieuw opstarten: de bewerking vindt gewoon plaats en er is nog steeds niet meer dan 4 GB in gebruik. Wie kan mij dit verklaren ?

Bijdrager
    nickybbb

Misschien een bug in het geluid? Al geprobeerd zonder of met een ander geluid op te slaan?

Bijdrager
    Beech

Ja, elke keer als ik een filmpje zo bewerk krijg ik de melding. De bron van het geluid is uit iTunes Music en geldt voor elke track. Ik kan niet ontdekken dat er een verband is tussen het album en het probleem.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Wanneer je exporteert/deelt voor iTunes wordt er een extra bestand weggeschreven. Dat wil dus zeggen 2 x 4 GB. Als het goed is staan er van eerdere projecten ook dubbele bestanden op je HDD. Kijk maar eens.

Misschien dat je hier wat wijzer van wordt: Klik!

Bijdrager
    Beech

Sorry, met 4 GB bedoel ik hier intern geheugen. Ik heb 12 GB intern. Mijn harde schijf is 1 TB, waarvan 400 GB vrij. Dus daar ligt het niet aan. Het probleem is hier dat iMovie te weinig geheugen (memory) ervaart en wil dat ik het programma afsluit en weer opnieuw opstart. Maar in de activiteitenweergave zie ik totaal geen gebrek aan geheugen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ah zo! Verkeerd begrepen, sorry!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

iMovie afsluiten en opnieuw opstarten: de bewerking vindt gewoon plaats en er is nog steeds niet meer dan 4 GB in gebruik. Wie kan mij dit verklaren ?

Als een programma een ‘out of memory’ alert geeft wil dit nog niet zeggen dat je RAM echt vol zit. Veel programma’s maken een buffer aan in het RAM geheugen van b.v. 1MB voor bepaalde data. Deze buffer is doorgaans groot genoeg maar soms raakt hij vol en kan het programma zonder een voorafgaande intensieve handeling die buffer niet vergroten en krijg je deze melding. Na een her-start is die buffer dan weer volledig beschikbaar.

Bijdrager
    Beech

OK, dat is duidelijk, bedankt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.