8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Marcel

Imovie vs. Movavi

IK ben gestart om met Imovie HD fim te gaan maken maar de rekentijd was 8 uur,daarna met Movavi geprobeerd en daar was de rekentijd 10 minuten. Beide export staan op 1080P

Ik zou graag Imovie gebruiken maar dit duurt te lang. Is er een verklaring voor ?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd

Bijdrager
    TheBigZ

Ik dacht eerst dat je Mojave bedoelde…

https://www.movavi.com/mac.html

Bijdrager
    bassbug

Kan je beter voor Final Cut Pro gaan of kan Movavi net zo goed wat FCP kan?

Moderator
    Night

Wel een slimme aanpak overigens. De app is gratis en het verdienmodel zit in de effecten-winkel.

Bijdrager
    computer space

Volgens mij ligt het meer aan de versie. Ik dacht dat iMovie en FCP dezelfde onderliggende rendercode hebben.

Maar FCP is ook pas snel sinds FCP-X. iMovie is voor nop, dus haal de nieuwste. iMovieHD is van 2006, en was geschreven voor Core2Duo processors die nog geen speciale encoding instructies hadden voor H264 video. Overigens moet je wel minimaal een i3/i5 mac hebben van medio 2010 of nieuwer, anders gaat het nog niet.

Bijdrager
    Marcel

FCP is wat te zwaar voor mijn Mac en van iMovie heb ik de laatste versie . Movavi heb ik gekocht en ben er door de snelheid best tevreden over. Een oorzaak zou ook nog in de omzetting kunnen zitten , ik zet 4K naar HD om voor inlezen iMovie

Bijdrager
    computer space

Sorry, maar iMovie is zwaarder dan FCP, om je het circus er standaard bij krijgt terwijl FCP vrij kaal is.

Bijdrager
    McPim

Sorry, maar dat klopt niet. Wat is ‘het circus’..? De systeemeisen van iMovie zijn lager (vanaf El Capitan, minimaal 2Gb voor iMovie / vanaf High Sierra, minimaal 4 Gb voor FCP X). Als je ze start zonder verder iets te doen gebruikt FCP al bijna 2x zoveel geheugen met 2x zoveel threads.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.