9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Fufu

iMovie en iDvd kwijt!! (OPGELOST)

Hoi allemaal,

Net probeerde ik (tervergeefs) meer ruimte te maken op mijn schijf. Ik heb iMovie en iDvd verwijderd maar er gebeurde niks. Het enige is dat ik nu die 2 programma’s kwijt ben (zelf gedeleet ook uit prullebak) en ik kan zie niet meer installeren via me iLife dvd..
    Anybody got a tip? Ik wil ze toch graag terug hebben als ik er toch niks bij krijg door ze te verwijderen.

Bijdrager
    iDog

Heb je ze niet alleen uit je Dock verwijderd ? Zo klinkt het namelijk wel als je zegt dat je er geen schijfruimte hebt bijgewonnen. Ook het feit dat je ze niet kunt herinstalleren (als ze nog op je HD staan..) doet me in die richting denken.

Als eens gezocht op idvd en imovie met je spotlight ?

Bijdrager
    Esquare

Waarschijnlijk staan de Receipts van de beide programma’s nog op je harde schijf. Zie hier voor een soortgelijk probleem (plus oplossing) met iTunes.

Bijdrager
    chocolate

Als je ze echt verwijderd hebt van je harde schijf kan je via je je recover cd’s zoeken naar iMovie etc , daar staan packages van op. Heb dat probleem ook al gehad:) Even spotlight door je cd halen

Bijdrager
    Turbanus

Je leest hier de leukste berichten tegenswoordig…..

Bijdrager
    Oppie

Ruimte creƫer je niet door progjes van de HD te gooien; wel door sjablonen/loops igv iDVD/GarageBand weg te gooien, maar die staan apart in een bieb en niet in het progje.

Bijdrager
    KarelWillem

Tip voor de topicstarter; download AppZapper.

Gooi hier een programma op en alles wat er maar bij kan horen wordt verwijderd.
    Dan weet je tenminste zeker dat je alles weggooid.

Bijdrager
    macpro

Je kunt die programma’s ook van je backup terughalen…

Bijdrager
    Fufu

Allemaal hartstikke bedankt.. Het is nu mogelijk om de apps te herinstalleren. Ik heb de receipt map gevonden en daar de idvd en imovie “dingetjes” verwijderd en nu kan ik ze opnieuw installeren.

THNX!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.