5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    HYD

iMovie en iCloud

Voor een filmpje van 9 minuten ben ik al zeker 6 uur bezig! iMovie crasht telkens, maar gewoon doorgaan heeft uiteindelijk resultaat. Het is niet van vandaag of gisteren, het is het geval na de laatste updates. Dat gekleurde wieltje kan ik niet meer zien! Ik werk met een Macbook medio 2012, geheugen 8 mb en 10.10.1. Verder snap ik niet zo veel meer van iCloud en iCloud Drive. Op mijn Macbook kan ik iCloud-drive benaderen maar op mijn iPad 2 niet, ook niet via de browser Safari op mijn iPad. Met dropbox en box is dat allemaal geen probleem. Kennelijk doe ik iets niet goed. De vraag is wat is slim en mocht dit een structureel probleem zijn, vooral bij iMovie, dan ben ik benieuwd naar alternatieven. Voor iCloud en iCloud-Drive zijn Dropbox en Box goede alternatieven. Maar als trouwe Apple-gebruiker hoop ik op een Apple-achtig alternatief of een oplossing voor het trage gedoe met iMovie.

Bijdrager
    annor

Herkenbaar. iCloud Drive werkt gewoon niet zoals je zou mogen verwachten. Upload is extreem traag. Heb geprobeerd foto’s te uploaden maar dat duurde een eeuwigheid en was niet betrouwbaar. Je zou kunnen opmerken dat het nog in Beta-fase is, maar dat vind ik geen excuus. Ook de functionaliteit tussen apparaten laat te wensen over. Als ik wat nieuwe documenten heb gemaakt met Pages en opgeslagen in iCloud Drive dan duurt het synchroniseren met mijn iPad als ik op 3 of 4G zit veel te lang. Verder kon ik niet wennen aan de gesloten structuur van iCloud Drive. Ik had er meer van verwacht maar ben weer terug naar Dropbox. Werkt vele malen beter en vooral ook sneller.

Bijdrager
    Beech

Bedoel je publiceren in Theater ?
    Welke bron gebruik je ? Ik heb tegenwoordig een Sony CX900 met XAVC S-indeling. Geen .mts, maar mp4, duurt een eeuwigheid om een filmpje te maken in iMovie, maar het lukt uiteindelijk wel. De bron is blijkbaar (te) complex voor mijn iMac late 2009, 12 GB.

Bijdrager
    HYD

#Beech het trage in iMovie is dat het starten van het programma heel lang duurt of gewoon niet lukt en forceer ik een stop. Verder crasht iMovie als ik mijn camera en mijn schijf(waar de films op moeten) voor het starten van iMovie heb aangesloten. Dus eerst iMovie starten en daarna de schijf en de camera aansluiten is mijn handelswijze. Dan duurt het erg lang voordat alles geladen is; ga je dan gebeurtenissen, trailers. films of wat dan ook doet met iMovie, dan is geduld een schone zaak. Het kleurrijke vrolijke bolletje is dan het gevolg. Verder heb ik de indruk dat iMovie een zeer groot verbruiker is van geheugen en dat andere programma’s hierdoor nauwelijks vooruit te branden. En #annor voorlopig dropbox en box gebruiken, wel jammer.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik werk zelf het liefst met iMovie HD (Versie 6.0.4; de laatste versie vóór de beruchte versie 7); Deze werkt zonder problemen en heeft véél meer mogelijkheden dan de ‘paarse ster’.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.