13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    charlotte123

iMovie en H.264, gaan ze goed samen?

Hi, ik heb een leuk flipcameraatje van Philips gekocht (zie link) en ben van plan om vrijdag een Macbook Pro te kopen, de vorige generatie namelijk 13 inch en een 2,3 GHz processor. Daar draait iMovie toch op (dat krijg je er toch meteen bij?) Mijn vraag kan ik het filmmateriaal van de flipcamera in iMovie krijgen zonder problemen en dergelijke, want ik weet dat het formaat niet erg geliefd is bij de meeste videobewerkingssoftware. Dat was dus mijn vraag.

http://shop.philips.com/store?Action=DisplayProductDetailsPage&Locale=nl_NL&SiteID=rpeeub2c&productID=229165600

PS Zijn er verschillen tussen de oude generatie MBP en de nieuwere wat betreft poorten/uitgangen? En zo ja, wat is de grootste verbetering/verandering?

Thnx.

Bijdrager
    johnkeates

JA, en ja. Mijn PowerMac G5 met Leopard uit 2003 kan het nog allemaal lekker aan, net als mijn MacBook Pro uit 2011, het werkt dus zo goed als altijd!

Bijdrager
    charlotte123

OK! Dus jij gebruikt ook H.264 in iMovie en het gaat gewoon prima?

Bijdrager
    johnkeates

Ja, H.264 is zo ongeveer Apple’s native video formaat.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    charlotte123 op 06 februari 2012

PS Zijn er verschillen tussen de oude generatie MBP en de nieuwere wat betreft poorten/uitgangen? En zo ja, wat is de grootste verbetering/verandering?
    Thnx.

Dan moet even exact vertellen om welke ‘oude’ generatie het gaat. Ik vermoed de ‘early 2011’ met 10.6.6 ( MacBookPro8,1) en die had b.v. al een ‘Thunderbolt’ port en SDXC card slot en in dat geval zit er weinig verschil in met de huidige modellen.

Bijdrager
    Beech

Heb je geen iPod ? Daar kun je ook goed mee filmen (en nog een hoop andere leuke dingen) voor vanaf € 179,-

Bijdrager
    navnerood

Ik heb een Sony HD camcorder met AVCHD / H.264 formaat.
    Ik kan hiermee geweldig overweg met iMovie.

Maar….. ik kan alleen importeren in iMovie vanuit de camera.
    Als ik de camera “leeghaal” op de MAC en dan die bestanden in iMovie wil importeren, herkent iMovie deze niet. Dit komt omdat er vermoedelijk verborgen bestanden nodig zijn.

Bijdrager
    Beech

Dat komt, omdat Sony de files opslaat als .mts bestanden en daar kan iMovie niets me helaas. Er zijn wel mts-converters. Maar via de camera gaat importeren goed, alleen zijn de bestanden ongeveer 2x zo klein, dus dat zal wel ten koste gaan van de kwaliteit. Mijn Sony rechtstreeks via hdmi aangesloten op mijn TV geeft prachtige beelden en 5.1 geluid. Als ik de film bewerkt heb in iMovie vind ik het resultaat een stuk minder. Helaas voor Apple.

Bijdrager
    navnerood

Hoi Beech,

Bij mij geen verlies bij importeren vanaf de camera in iMovie 11.
    Ik heb slechts een simpele Sony CX 105E. het resultaat is prima.

heb ff een testfilmpje gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=585MvNpIKb8
    staat er nu in 720 op, maar wordt nog 1080.

Bijdrager
    Beech

Hier een filmpje van mij op Youtube:
    http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=NL#/watch?v=WW1YJVhrF1w

Maar dit resultaat is een stuk minder dan op mijn iMac, HD 1080p, en rechtstreeks op mijn TV is het fenomenaal.

Bijdrager
    navnerood
    Bijdrager
    csteelooper

Dit is het filmpje dat ik te zien krijg als ik die link omzet naar het desktop-formaat (jouw link gaat naar de mobiele site). Als je het filmpje ziet kun je op het tandwieletje klikken en dan kiezen voor 1080p (alleen op Mac/PC, niet op iDevice). Dan is het beeld erg goed.

Bijdrager
    Beech

Dat klopt, maar ik kan op mijn TV ook youtube weergeven (NetTV) en dan is er wel degelijk een verschil. Is ook logisch als je kijkt naar de grootte van beide files.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.