7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    maaaarie

iMovie en GoPro

Hallo

Ik heb een vraagje bij GoPro zit een videobewerkingsprogramma GoPro studio, maar ik werk altijd met iMovie en wil daar graag mijn video’s in bewerken. Alleen nu heb ik een slow motion filmpje gemaakt met de GoPro Hero 4.Bewerk ik hem in iMovie dan is de slow motion heel hakkelig bewerk ik het filmpje in GoPro Studio dan is het filmpje gewoon heel mooi slow motion en heel vloeiend. Iemand enig idee hoe dit kan? Moet ik dan toch GoPro studio hiervoor gebruiken? Gaat dat niet in iMovie?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    RoosMJ

Ik denk niet dat het ligt aan het feit dat je beelden met een GoPro gemaakt zijn. Ik heb nl. hetzelfde probleem als ik in iMovie werk, ongeacht welke camera ik gebruik. Ik ben wel benieuwd hoe dit opgelost kan worden, ik volg even!

Bijdrager
    16jeffrey

Tegenwoordig bewerk ik mijn GoPro Hero 3 videos in Final Cut Pro maar hiervoor deed ik dit ook in iMovie. Ik kon altijd probleemloos mijn GoPro filmpjes 50% vertragen (uiteraard schoot ik het dan in 60FPS). Heb je al geprobeerd als je het gewoon exporteert? Misschien rendert iMovie de vertraagde shots dan pas?

Bijdrager
    maaaarie

Ik heb nu eerst het filmpje bewerkt in GoPro Studio en daar de slow motion toegepast. Daarna heb ik dit filmpje ge├źxporteerd en ge├»mporteerd in iMovie. Toen werkte het wel en was de slow motion heel mooi vloeiend. Het is een beetje omslachtig, maar zo werkte het wel.

Bijdrager
    16jeffrey
    maaaarie op 14 april 2015

Ik heb nu eerst het filmpje bewerkt in GoPro Studio en daar de slow motion toegepast. Daarna heb ik dit filmpje ge├źxporteerd en ge├»mporteerd in iMovie. Toen werkte het wel en was de slow motion heel mooi vloeiend. Het is een beetje omslachtig, maar zo werkte het wel.

Is er in iMovie niet een optie dat je het renderen aan of uit kan zetten? Zo ja, misschien heb je dit dan uit staan en dat hij het pas gaat renderen zodra je het exporteert.

Moderator
    Mac Daddy

De vraag is inderdaad waarom het hakkelig wordt afgespeeld.
    Probeer eens 1 GoPro opname in iMovie te importeren en die vervolgens te vertragen en dat uit te renderen. Is het gerenderde filmpje dan ook hakkelig?
    Als dat niet zo is, zou het kunnen dat iMovie er wat moeite mee heeft. Wat je nu doet, werkt ook wel. Je moet alleen oppassen hoe het uitrendert in dat GoPro programma.
    GoPro neemt in een H264 compressie op. Als jij die opname importeert in GoProg studio en vervolgens weer een H264 compressie overheen gooit. Dan in iMovie importeert en daar weer H264 compressie overheen gooit, kan het zo zijn dat de kwaliteit achteruit gaat. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan.

Bijdrager
    Fester

Wanneer je een timelapse hebt gemaakt ziet iMovie die als foto’s.
    Foto’s duren standaard 4 sec. in iMovie, misschien dat dat het probleem is.
    Ik heb ooit op Youtube een tutorial gezien waarin dit werd behandelt.
    Toevallig net een timelapse gemaakt van een voorbijtrekkende luchtpartij ( om de 5 sec. een opname ) met mijn NoPro en ingelezen in GoPro Studio.
    Het werkt, alleen nu weer proberen om het .gcs bestand in iMovie of FCP X te krijgen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.