3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    sjoever

imovie en 1080p formaat

Ik heb een Nikon Coolpix p500 digitale camera aangeschaft. Deze kan ook full HD filmen in het formaat 1080p. Probleem is nu dat iMovie dat kennelijk niet herkent. De filmpjes komen wel in iPhoto maar als ik de camera aansluit op de Mac via de bijgeleverde USB-kabel ziet iMovie hem niet. Er is wel software bijgeleverd (ViewNX2) van Nikon en daar kan ik de filmpjes wel op downloaden en vervolgens kan ik via ‘importeer film’ wel het .mov file binnenhalen.

1. Is hier een oplossing voor?
    2. Mis ik iets als het niet rechtstreeks gaat, of maakt dat niets uit?
    3. Wordt de kwaliteit minder?

Gaarne advies.

Bijdrager
    Hansi2124

Volgens http://help.apple.com/imovie/cameras/nl/ wordt jouw camera inderdaad niet ondersteund….
    Misschien kan je iets met Handbrake?

Bijdrager
    Pieterr

Als de filmpjes eenmaal in iPhoto staan, kun je ze dan wel inladen in iMovie? (niet via USB maar via de media library)

Als het al .mov bestanden zijn, denk ik dat je waarschijnlijk geen conversie hoeft te doen om de filmpjes in iMovie in te kunnen laden. Tegenwoordig is alles zo’n beetje H.264 / AVC.

Weet je in welk formaat je precies hebt gefilmd? Ik lees dat de Nikon Coolpix P500 meerdere filmformaten ondersteunt. Details kun je zien door het filmpje te openen in MediaInfo.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.