8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    wessellonus

iMovie doet moeilijk

Hallo lieve mensen,
    Ik draai Mac OS 10.6.4 op mijn computer en als ik iMovie opstart verschijnt er een pop-up in beeld die zegt:
    “Bezig met het zoeken naar filmgegevens in het bestand: snel-langzaam-omgekeerd 01.dv”
    Na ┬▒10 seconden verdwijnt deze pop-up om vervangen te worden door een pop up die zegt:
    “Het filmbestand snel-langzaam-omgekeerd 01.dv kan niet worden gevonden. Zonder dit bestand kan de film niet goed worden afgespeeld.”
    Ik kan dan kiezen: ‘annuleren’ of ‘zoek’. Als ik annuleer druk, ik keer altijd terug naar de eerste pop-up. Dit herhaalt zich zo’n 5 keer. Daarna werkt iMovie gewoon goed.
    Als ik zoek druk, krijg ik een venstertje om een bestand te zoeken, maar een dergelijk bestand heb ik tot nog toe niet kunnen vinden.

Heeft iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?

-Wessel

Bijdrager
    Vinhelper

Let erop dat je de applicatie iMovie start vanuit je ”Programma’s”-map en niet een filmbestand wat je gemaakt hebt.

Anders zou je nog even de .plist bestanden van iMovie kunnen weghalen uit de map(pen) waar ze nu staan. Ik nu even niet achter een Mac. dus ik weet niet precies waar die staan.

Sleutelbeheerder
    Night

Heb je dat bestand soms op een trage HD staan die in slaap ligt?

Geblokkeerd
    Anoniem

“snel-langzaam-omgekeerd” is volgens mij de naam van een effect in iMovie… Heb je aan de systeembestanden / bibliotheken gerommeld?

Bijdrager
    wessellonus

Ik heb geen externe harddisk en ook geen problemen met mijn interne.

Het probleem ontstond na het importeren van een onafspeelbaar filmbestand,
    voor zover ik mij kan herinneren heb ik nooit wat in systeembestanden zitten rommelen, maar het is lang geleden.

bedankt voor jullie meedenken,
    is het een optie dat iemand het bestand opstuurt en dat ik het in een juiste map plaats?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb zelf het bestand niet op mijn Mac staan, dus ik denk dat het toch iets van jou is…

Zoek eens op je Mac naar die naam:

Als je niets ziet, zoek dan ook nog eens in de systeembestanden (maar verplaats niets!):

Klik in het soort-menutje op “anders…”

Zoek en dubbelklik op “systeembestanden”

Zet ze op inbegrepen zodat alles te zien is.

Sleutelbeheerder
    Night

Je kan ook gewoon op het plusje klikken achter de eerste regel en dan ‘Systeembestanden’ selecteren. Erachter kies je dan voor ‘inbegrepen’. Wel zo makkelijk;)

Bijdrager
    Ovomaltine

BUMP

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met 3 andere filmpjes die ik ooit in het verleden had geïmporteerd.
    Intussen zijn deze projecten al verwijderd, maar iMovie zoekt telkens bij het opstarten naar “MVI_0409, MVI_0410 en MVI_1277”
    Al deze bestanden heb ik niet meer op mijn Mac staan.

Wat moet ik doen, zodat ik geen tijdverlies meer heb als ik iMovie opstartt?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.