5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    applet

iMovie diskimage op XP branden als DVD

Ik heb een leuk filmpje bewerkt in iMovie en nu wil ik deze graag branden op DVD om af te spelen.

maarrr…probleem….ik heb geen dvd brander op mijn imac G4:-(
    maar wel op mijn windows laptop

Nu heb ik een diskimage (.IMG) gemaakt van het filmpje en nu vraag ik me af hoe ik deze image op dvd kan branden.

Weet iemand van jullie hier een oplossing voor? welk brandprogramma voor de windowslaptop bijvoorbeeld?

Bijdrager
    Marius1976

Volgens mij kan dat met nero.

Ik wil echter niet al te veel zeuren, maar dit zijn volgens mij de vragen waar we op het mac forum een beetje vanaf moeten. Deze vraag gaat echt over hoe iets moet onder windows, en voor zover mij bekend, is dat niet de bedoeling.

Marius

Bijdrager
    Steff

Dit is geen forum voor Windows support. Maar het is deels Apple dus ik kuch snel “Alcohol 120%” naar buiten.

:wink:

Bijdrager
    Liam

Er is toch nog wel een stap die waarschijnlijk op jouw Mac kan worden gedaan. Uit de tijd van iMovie1 kan ik me herinneren dat de export-functie vanuit iMovie dezelfde was als in QuickTime Pro. Als dat nog steeds zo is dan kun je je iMovie-project exporteren naar MPEG2. Als dat niet zo is: QT pro kost je zeker geen vermogen, maar er zijn ook nog wel gratis programma’s te krijgen die je project naar MPEG2 of M2V+AIFF kunnen encoderen. Daarna zal de PC ze wel slikken.
    Aangezien je in authoringprogramma’s op Mac en PC dezelfde MPEG-files kunt verwerken tot dvd-video is dit je kans de mogelijkheden van beide platvormen maar weer eens door elkaar te husselen. Ik doe dat regelmatig, soms is het wel handig dat je naar het andere platvorm kunt als het oogappeltje belangrijkere dingen te doen heeft.

Overigens, als je op de Mac een VIDEO-TS folder kunt maken, in ffmpegX of zo, dan kun je die in elk toastprogramma dat UDF aankan (ook op een PC) die toasten als UDF-data DVD. De dvd-speler ziet die dan vanzelf als video-dvd.

Bijdrager
    applet

Bedankt voor jullie hulp!!

Maar….nog een bijkomende vraag…..hoe werkt dat danm met het aanmaken van een image?
    Dit kan dus via iMovie 6, maar wat is dat dan precies? een soort schil om het dv bestand? en is dit dus uit te pakken naar een andere computer?(pc, in dit geval?)

Enneh….ik weet het…het is niet een 100% mac vraagje….maar ik ben vast niet de enige die hiermee zit.

Anyway….thanks!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.