14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Ketsjap

iMovie: compatibel met welke formaten?

Ik doe nogal aan amateurmontage op mijn huidige Windows pc, en vroeg me af of ik met iMovie ook zulke dingen kan doen.

Vele van de filmpjes die ik gebruik zijn immers avi’s (divx) of wmv’s. Zijn deze bestanden te bewerken in iMovie? Iets zegt me van niet… Zou ik spijtig vinden :oops:

Bijdrager
    KP

ja hoor dat kan prima, moet je alleen zorgen dat je de codec’s op je computer instaleerd (voor quicktime), zodra je bestanden in de losse quicktime player te zien zijn werkt het ook in imovie.

(op het forum zijn meerdere draadjes over de quicktime codec’s, er is zelfs een forumlid die een complete set heeft samengesteld.)

Bijdrager
    Ketsjap

Dat is super! Kan ik toch lekker monteren op m’n iBook :D

Weet je toevallig ook waar die codec set ergens staat op het forum? Ik heb ’n search gedaan maar kan het niet vinden :?

Bijdrager
    DFsoftDaaf

Zoeken is een kunst, Kijk hier maar.:wink:

Moderator
    unSOUND

iMovie kan niet met .wmv overweg, Microsoft houdt die codec helemaal voor zichzelf. DivX, Xvid e.d. zijn allemaal geen probleem, zolang je QuickTime van de juiste plugins voorziet… QuickTime doet namelijk al het werk voor iMovie.

De plugins ? Kijk maar eens in mijn onderschrift…

Bijdrager
    Ketsjap

Nu bestaan er voor Windows wel programmaatjes waarmee je WMV’s kan omzetten naar een ander bestand zoals avi. Op die manier zou het dus wel moeten lukken…

Bestaat er echter ook zo’n proggie voor Mac OS X?

Moderator
    Night

Zeker wel: FfmpegX

(zie http://www.VersionTracker.com )

Bijdrager
    Ketsjap

Bedankt voor de tip Night, maar FfmpegX kan ook niet met WMV’s overweg… Het kan zowat elk formaat dat er bestaat aan, maar WMV blijkbaar niet :(

Moderator
    Night

dan zoek ik nog ff verder:)

Moderator
    Night

Hou dan de volgende LINK dan maar goed in de gaten!!!!

Moderator
    Night

Ondertussen nog eeen andere poging die het waard is om te proberen:

In VLC ( http://www.versiontracker.com) kun je wèl WMV bestanden afspelen. Het grappige van VLC is dat je in het menu “Open File” helemaal onderaan kunt kiezen voor “advanced output”.

Kijk eens of je hier mee verder kunt, en laat even weten of je wat wijzer bent geworden.

Moderator
    Night

Ik ben inmiddels even bèta tester geowrden voor ‘Flip4Mac’ en heb gisteravond keurig een versie van WMV import for Quicktime toegemaild gekregen. ben al even aan het testen geslagen, maar vooralsnog werkt het keurig. Ik kan alle .wmv bestanden keurig afspelen in Quicktime, en at nóg leuker is: je kunt de Quicktime save-as en export functies gebruiken om de WMV om te zetten in een ander (lees: gebruikelijker) formaat. Zelfs de meest nieuwe telg aan de WMV boom – WMV-HD – is prima te bekijken en te exporteren. (ook al is om mijn trage iMacje 800 het beeld wel schokkerig, maar dat had ik ook met het nieuwste AVI-HD formaat, al moet ik wel zeggen dat het daar aanzenlijk minder is)

PS
    als ik het WMV-HD bestand afspeel in Windows Media Player OSX 9, is het beeld nèt zo schokkerig

Bijdrager
    Dick de Roos

Het probleem met al die Win-media-bestanden is dat het alleen goed op Windows draait.
    Dat geldt voor video en voor audio.
    WMA-bestanden (b.v) draaien bagger op mijn iMac G4 1,25.
    Als er niets gedaan wordt gaat het wel, maar bij iedere handeling stottert het geluid.:x
    Dat i.t.t. QT. Dat draai gewoon door. :apple:

Bijdrager
    Ketsjap

Ik heb nu Flip4mac geïnstalleerd en nu kan iMovie ook wmv ’s importeren, so far, so good dus, maar er is nog een foutje: hij importeert precies niet de hele file. Er valt altijd een stuk weg aan het einde :(

Iemand een idee?

edit: het programma van Flip4mac is dus “WMV Import Component” en het is nog in bèta-fase. De reden dat hij de file niet volledig speelt is omdat het geen geregistreerde versie is, dus: betalen, wil je de hele file bewerken.

Nu kan dat nog niet want het proggie moet nog uitkomen eerst (Q1 2005, binnenkort dus), maar als dit evenveel kost als hun ander proggramma ( WMV Export Component) is het wel wat veel: 99$ ! :cry:

Kent iemand een alternatief?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.