13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Ketsjap

iMovie: capture van USB Webcam?

Tot ik switchte naar OS X gebruikte ik Windows Movie Maker vaak om korte filmpjes te maken. WMM kon mooi capturen van mijn Philips Toucam Pro USB Webcam. Ik bewerkte die filmpjes van in Movie Maker om naar m’n vrienden te sturen. (happy birthday filmpjes enzo).

Nu vraag ik me af: kan dit ook met iMovie? Iets zegt me van niet… Ik heb Maccam al geprobeerd maar hij wil geen hogere framerate dan 5fps instellen en er is geen geluid.

Dit moet toch anders kunnen? Als iMovie niet zou kunnen capturen van een webcam zou ik dat als een grote terkortkoming zien…

Kan iemand helpen?

Bijdrager
    Yosemite

Je zou het ook kunnen proberen met de webcam driver van http://www.ioxperts.com/

Bijdrager
    G3Lay-Z

(happy birthday filmpjes enzo)

jaja?

maargoed, inderdaad dat wou ik ook doen met mijn logitecht webcam maar daar moet ik dus ook aparte drivers voor hebben?

Bijdrager
    Cybermac

Ik denk niet dat imovie dat kan met een usb webcam. Je kan wel film stukjes importeren, die je met een ander programma hebt opgenomen. Zou zijn er genoeg programmatjes.
    Als je problemen hebt bij het importeren moet je er eerst een DV bestand van maken.
    Mijn philips webcam werk stukken beter (zoals zou moeten) met de driver van ioxperts, ik denk dat dit voor elke webcam wel het geval zal zijn.

Bijdrager
    Ketsjap
    ”Cybermac”

Ik denk niet dat imovie dat kan met een usb webcam. Je kan wel film stukjes importeren, die je met een ander programma hebt opgenomen. Zou zijn er genoeg programmatjes.
    Als je problemen hebt bij het importeren moet je er eerst een DV bestand van maken.
    Mijn philips webcam werk stukken beter (zoals zou moeten) met de driver van ioxperts, ik denk dat dit voor elke webcam wel het geval zal zijn.

Ik heb die drivers van IOXperts geïnstalleerd, maar hoe capture ik nu? Welk programma is daar het best voor?

Bijdrager
    Yosemite

Met BTV van http://www.bensoftware.com/ kan je heel makkelijk video via je webcam opnemen.

Bijdrager
    Ketsjap

allright, dit werkt perfect!! Dankjewel iedereen!!

Bijdrager
    yabbanoname

als je iets simpels zoekt, kan IveZeen wat voor je zijn.

Bijdrager
    iAgree

En als je en iSight hebt firewire webcam dus kun je dan capturen met een apple App, imovie of FCP bijvoorbeeld of ben je dan nog steeds op software van derden aan gewezen ?

Bijdrager
    Ketsjap
    ”djdata”

En als je en iSight hebt firewire webcam dus kun je dan capturen met een apple App, imovie of FCP bijvoorbeeld of ben je dan nog steeds op software van derden aan gewezen ?

Ja dat zou ik ook wel willen weten… Als iSight comptible is met iMovie zou ik het zelfs nog overwegen te kopen…

Bijdrager
    iAgree

Ik heb m al maar heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd , ik ga ervanuit dat het niet kan eigenlijk anders had iemand dit wel al gemeld lijkt mij in de draadjes die verwijzen naar de 3rd party software om je webcam beelden te capturen, maar goed ik weet het niet dus vraag ik het maar ff;-) .

Bijdrager
    hansenonline

iSight: Great Video+Audio

Lightweight and portable, iSight sits on top of your Mac’s display and offers a great option for videoconferencing.

But iSight can be a great resource for moviemakers, too. Want to conduct an on-the-spot interview? Take iSight on location, connect it to your PowerBook or iBook, and train it, not on yourself, but on the subject of your interview and use it to capture audio and video. No transcoding needed, iMovie will capture the live video and audio stream direct from iSight. Like other media you import, the clips will go right to the Timeline or Clips Pane. And don’t worry about running long because with iMovie HD, there’s virtually no limit on video and audio clip length.

daan.

Bijdrager
    iAgree

Kijk eens aan , dank je wel daan, ga het meteen proberen vanavond , leuk man.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.