13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Achille.S

iMovie blokkeert

Mijn iMovie blokkeert al een tijdje. Als ik een nieuwe film/ project wil aanmaken krijg ik steeds een foutmelding, wat moet ik doen? (Zie foto)

http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/9e7d6c3f77c016ca5ae9974e136e573542849842_81627.png

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Achille.S.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Achille.S.

Bijdrager
    KarelWillem

Je was niet alleen: http://www.onemorething.nl/community/topic/imovie-probleem-4/

Alleen heeft de topicstarter daar nooit meer de moeite genomen een antwoord te geven, dus dat schiet niet op.

Bijdrager
    Achille.S

Ik denk niet dat het ligt aan de schijfruimte, het programma blokkeert vaak en slaat vaak bewerkingen niet op.

Bijdrager
    KarelWillem

Het voor de hand liggende al geprobeerd?

– voorkeuren van iMovie weg gooien
    – eventueel de app opnieuw installeren

Bijdrager
    Fester

Dit overkomt mij nu al voor de tweede maal in iMovie en in FCP X, @ KarelWillem, waar staan de iMovie voorkeuren?

Bijdrager
    Escher

Dit overkomt mij nu al voor de tweede maal in iMovie en in FCP X, @ KarelWillem, waar staan de iMovie voorkeuren?

Dit is mij vele malen overkomen. Achteraf bleek het te liggen aan het converteren van een aantal videobeelden. En helaas in het laatste deel van de twee uur durende film. Opgelost door de laatste delen opnieuw te converteren naar mp4 en opnieuw in iMovie te laden. Heeft wel een dag of twee gekost voordat ik er achter was. Met name door de zeer vage foutcode en het feit dat de corrupte beelden wel in iMovie af te spelen waren.

Bijdrager
    KarelWillem

…waar staan de iMovie voorkeuren?

https://discussions.apple.com/docs/DOC-4061

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  KarelWillem.

Moderator
    Night

Heb je ook al gekeken of je voldoende schijfruimte hebt op de doelsschijf?

Verder worden hier ook nog een aantal mogelijke oorzaken genoemd en potentiële oplossingen:
    https://discussions.apple.com/thread/3935121?tstart=0

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    leoapple

Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad.
    De oplossing bij mij was nieuw project aangemaakt en daar de complete film naar gekopieerd en toen lukte het wel

Bijdrager
    KarelWillem

Vergeten we niet waar het topic uiteindelijk over ging?:)

Daar lukt een nieuw project aanmaken helemaal niet.

Bijdrager
    leoapple

Als ik jouw screenshot zie zitten er geen filmbestanden in iMovie en inderdaad dan lukt het niet om een nieuw project aan te maken je zult eerst filmbestanden moeten importeren.

Bijdrager
    KarelWillem

Een nieuw project ‘maak’ je niet (toch?).
    Je sleept gewoon films op de tijdlijn als je die hebt geïmporteerd.
    Maar topicstarter kan ook geen nieuwe Film aanmaken. En daar heb je geen import voor nodig.

Ik herhaal het oorspronkelijke probleem nog even.:)

…Als ik een nieuwe film/project wil aanmaken krijg ik steeds een foutmelding, wat moet ik doen?…

Bijdrager
    Fester

In mijn geval bestaat nu het vermoeden dat mijn micro SD kaart de bestanden niet goed verwerkt.
    Ben nu met FCP X bezig ( al weer uren ) om zwarte beeldjes in de individuele scene’s te verwijderen, dat lijkt te helpen.
    Als ik nu tussentijds ga renderen kom ik nu al op 26 %, dat was een veel lager getal,maar geeft ook aan welk frame niet goed is.
    Met wat rekenwerk kom ik in de buurt van dat frame en die dan deleten.
    Een ieder, en, @karelwillem bedankt voor je verwijzing, ik heb een printje gemaakt, want dit geldt natuurlijk ook voor een andere plist.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.