5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    frogger

Imovie bibliotheek leeg?

Mijn Backup van Imovie opent niet. Ik maak eens per jaar een backup van mijn projecten op een aparte HD. Nu hang ik de externe HD eraan en Imovie geeft aan dat ik geen rechten heb om het te openen en dat ik contact moet opnemen met de beheerder?

Hij geeft aan dat de Imovie Library leeg is maar wanneer ik alle bestanden van de HD bij elkaar optel mis ik ongeveer 150GB. Dat was, uit mijn hoofd, ongeveer de grootte van de Imovie map.

Wat er afgelopen jaar is gebeurd is dat ik heb mijn iMac geüpgraded naar Mojave. Tevens heeft Imovie in de tussentijd ook een paar updates gehad als ik me niet vergis.

Hoe krijg ik dit gefixed?

Bijdrager
    frogger

Met data recovery vindt hij de bestanden wel! 

Bijdrager
    iKweethetbeter

Per ongeluk gewist?

Bijdrager
    frogger

Nope.

Moderator
    Night

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je backup gaat gebruiken om in iMovie te openen, daarvoor gebruik je het origineel. Alle bestanden zijn zo te zien dus wel gekopieerd. Mocht je dus iets per ongeluk gewist hebben, kan je ze handmatig terugzetten.

Afgezien daarvan lijk je een authenticatieprobleem te hebben. Controleer of achter jouw naam staat dat je mag lezen en schrijven in de betreffende map door de map te selecteren en dan⌘i (Finder > bestand > Toon info) te doen. Je kijkt dan onderaan bij Delen en Bevoegdheden (zie afbeelding onderaan).

Een andere tip is om de hele disk te selecteren, ⌘i te typen en dan onderaan ‘Negeer eigendomsrechten op dit volume’ aan te vinken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.