5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans de Bijl

iMovie bestande bewerken in FCP of FCE

Listas,

Laast probeerde ik een iMovie bestand te open in FCP4 maar die gaf de melding dat ie alleen met iMovie3 overweg kan. Ik heb van beide programma’s de laatste versie. Rara.?
    Maar goed. Op een andere manier dan maar. iMovie maakt ook een .mov bestandje (een soort alias van het project). Dit draait overigens uitstekend in QuickTIme maar heeft meerdere geluidssporen. ?????
    Als ik nu dit .mov-je in mijn FCP4 tijdlijn knikker, zie ik wel twee audio kanalen verschijnen maar daar staat geen geluid in. Hoe moet ik dit doen.
    Ik heb wel een tussenoplossing gevonden. Expoteren naar twee DV-bandjes en opnieuw capturen en weer lijmen. Maar dit moet simpeler kunnen niet?

TIA
    Hans de Bijl

Bijdrager
    Steves lovechild

Exporteer je iMovie naar QT, DV-PAL, 48k, 16bit
    Nu heb je bij import in FCP de audiokanalen als een stereo spoor in de mixverhouding van iMovie.

Bijdrager
    Hans de Bijl

Oeps, slik….. dom van me!

Tnx Steve
    Hans

Bijdrager
    efwe

ik heb inmiddels een nw imac g4. 1.25 gh. 2x 520mb.
    Ook nu als ik een film in imovie 3 bewerk met nogal wat geextraheerd geluid en de film krijgt een lengte van ca 20min. dan wordt zelfs deze imac byzonder traag.
    Ik ben inmiddels bezig met fce, maar voordat ik hier goed mee overweg kan wil ik graag nog even met imovie werken.
    Is dit normaal en misschien een manco van imovie.

Bijdrager
    Steves lovechild

Zelfs op een dual 1.25 vind ik iMovie 3 niet echt soepel lopen. Sinds de 3.0.3 update is het iets beter. Maar geen vergelijking met FCE of FCP. Dan liep versie 2 stukken beter! Ik zou zo snel mogelijk FCE onder de knie krijgen als ik jou was. Dan wil je nooit meer terug.

Sterkte,
    SLC

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.