10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Fester

iMovie & AVCHD

Sinds MacOS High Sierra, iMovie 10.1.8 kan ik geen AVCHD importeren in iMovie. Moet het nu doen via de oude Macbook van mijn vrouw ( iMovie 11 – Mac OSX 10.7.5 ) naar een memorystick en dan naar mijn macBook Pro. Het werkt dan weer wel. Het vreemde is dat dit alleen geldt voor mijn Sonycamera, alle Gopro bestanden worden wel ge├»mporteerd. Dit geldt ook voor FCP X. Eigenlijk werk ik nog veel met iMovie en importeer pas later in FCP X. Er zijn op het internet vele meldingen maar geen oplossingen.
    Iemand op het forum met een oplossing?

Bijdrager
    Fester

Niemand met dit probleem? Als ik de diverse sites mag geloven niet, maar niemand heeft een remedie.

Sinds High Sierra is het AVCHD videobestand uit mijn Sonycamera niet herkenbaar voor mijn MacBook Pro. Het bestand blijft grijs in alle videobewerkingsprogramma’s, zelf als ik wil converteren naar b.v. .move of mp4 gebeurt er niets. Mijn andere camera’s worden wel herkent, dat zijn mp4 bestanden.

Bijdrager
    KarelWillem

Openen en bewaren in VLC schijnt te werken.

en/of:

AVCHD media (including the .MTS files contained in there) use AC3 audio tracks.

Check if you have an older A52Codec.component installed in /Library/Audio/Plug-Ins/Components. Remove it as AC3/A52 codecs are build-in to macOS nowadays. After rebooting, AVCHD import should work fine again.

Bijdrager
    Hansi2124

Bedankt voor deze toelichting KW.

In de bibliotheek zie ik AppleAES3Audio.component staan op die plaats.

Blijkbaar is dat dus een oude versie die verwijderd kan worden?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik lees nergens dat je die AppleAES3Audio.component zou moeten verwijderen.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat is waar. Daarom ook deze vraag….;-)

Bijdrager
    KarelWillem

…as AC3/A52 codecs are build-in to macOS nowadays…

Gezien het Apple in de naam van het component, neem ik aan dat het daar over gaat.

Die zou ik dus niet weghalen.

Bijdrager
    Fester

KarelWillem, bedankt voor het meedenken.

VLC geprobeerd, geen resultaat.

In mijn bibliotheek staat een AppleAES3Audio.component, van 14 nov. 2014, in de prullenbak gezet, gereboot, maar er komt geen AC3/A52 component in de plaats. Proberen te importeren in iMovie, geen resultaat. Oude component terug gezet, weer geen import.

Ik kan de scenes zien, op de tijdlijn zetten, bewerken, maar ze worden niet bewaard.

In de scenes is geen geluid, geen geluidsgolven te zien. Voor de import is er wel geluid. Er zou dus iets met de audio aan de hand kunnen zijn ?

Bijdrager
    KarelWillem

Nou ja, dat is inderdaad de strekking van het citaat wat ik hierboven had geplaatst ja.

Nu er alleen nog even achter komen waar het exact fout gaat.

Bijdrager
    Fester

KarelWillem, bedankt voor het meedenken.

Ik ga wel verder met importeren in de Macbook white van mijn echtgenote ( 10 jaar oud en voldoet voor haar nog altijd ), mocht de nieuwe Macbook Air leuk geprijsd worden is zij weer aan de beurt.

De ge-importeerde bestanden kan ik dan wel in lezen op mijn MacBook Pro. Het is een raadsel, maar gelukkig deze omweg werkt wel.

Dat van die component ga ik nog verder uitzoeken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.