12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iTek

iMovie auto-save werkt niet?

Vandaag voor niks 3 uurtjes een filmpje in elkaar proberen te knutselen. Ik sloot iMovie zoals gewoonlijk af met [Command] + Q. Na opnieuw starten van iMovie ’09 was mijn project nog net zo ver als gister. Ik heb op het web veel personen gezien die ditzelfde probleem hebben, maar nergens een oplossing:sad:
    Iemand een oplossing? :ftim:

Bijdrager
    BasiX

Gewoon je project opslaan voordat je de boel afsluit? Klinkt misschien heel stom, maar wel zo logisch.

Bijdrager
    iTek

Haha, klinkt meer dan logisch. Maar dat is nu juist het geval…iMovie ’09 heeft geen ‘Save’ of ‘Save as…’ functie. Ik ben afhankelijk van de auto-save functie…waar ik dus niet op kan rekenen.

Bijdrager
    chatsmit

Toch vraag ik me af hoe gewoonlijk het is hoor? Ik werk zelden met iMovie, heel soms even wat simpels of voor korte clipjes, maar heb daar nooit problemen mee gehad en dit op forum heb ik ook nooit iets gelezen van on-opgeslagen afsluiten?
    Waar staan de gebruikte films op, via netwerk misschien of gewoon op interne harddisk?

Bijdrager
    iTek

Mijn ingeladen filmpjes staan op mijn interne harddisk. Toch hebben veel mensen dit probleem heb ik gezien op verschillende forums. Ik vind het ook onlogisch en onzeker om mijn iMovie af te sluiten zonder mijn project op te slaan.

Bijdrager
    chatsmit

Ja ik kan me er wel wat bij voorstellen! Hoop dat een forumlid hier een antwoord op heeft!

Inactief
    Anoniem

Uit mijn hoofd:

iMovie werkt met film-bron-bestanden. Deze bestanden worden niet gewijzigd. De wijzigingen worden opgeslagen als een soort verwijzing naar de bronbestanden. Zo’n wijziging luidt bv:

<br />
    1-snij de eerste twee seconden van bronbestand 1 af.<br />

Dit soort wijzigingen wordt opgeslagen in een .rcprojectbestand en dit bestand staat als het goed is in de map iMovieprojects in de map Username/Movies. Kijk even of dit bestand beschikbaar is en wat de datum / tijd is van dit bestand. Je kan het bestand ook dubbelklikken en dan opent het met iMovie.

Bijdrager
    iTek

Bedankt Meh1965:) ik ga vanavond eens proberen of ik zie dat die bestanden juist worden opgeslagen nadat ik een onderdeel van het project heb bewerkt.

Bijdrager
    iTek

@Meh1965
    Ik vind inderdaad het projectbestand in die map. Dat klopt inderdaad. Maar ik kan niet zien wanneer het bestand voor het laatst opgeslagen is. Ik werk nu aan mijn iMovie project, maar ik heb geen controle over het opslaan. Ik moet vertrouwen op de auto-save functie.

Bijdrager
    iTek

Wel ***** !!! :angry:
    Ik iedere x mijn projectbestand controleren opdat de datum en tijd van opslaan mee veranderen met de tijd nu. Want ik werk nu aan het project. Ik even testen of het project er nog steeds is als ik iMovie 09 afsluit.
    ALLES WEG!!! Kan ik voor de 4e x overnieuw beginnen. Wat is dit toch?!

Bijdrager
    dhrAndre

Wel wat late reactie maar heb hetzelfde probleem ook gehad,
    Het heeft te maken met de rechten van je projectmap.
    iMovie Projects ingesteld op everyone lezen en schrijven daarna ingesloten onderdelen ook aangeklikt.
    Daarna had ik geen problemen meer.

Bijdrager
    iTek

@dhrAndre

Ik heb nu inmiddels iMovie 9.0.2 en heb nergens meer last van. Maar bedankt voor de mogelijke oplossing:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.