6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    JeroenR

iMovie – aanpassen frame rates

Bij het finaliseren van een project in iMovie (v 10.1.4) worden beelden schokkerig. In mijn films maak ik gebruik van content dat is gemaakt op verschillende apparaten (video camera / foto camera / iPhone). Ik denk dat dit de schokkerige beelden veroorzaakt, omdat sprake is van verschillende frame rates. In oudere versie van iMovie kon je de frame rates aanpassen; in de huidige (en meest recente) versie kan ik dit niet vinden. Heeft iemand enig idee. Alvast bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    Fester

Bij mij loopt er allerlei verschillende soorten import door elkaar heen, en geeft vaak haperend beeld in iMovie. Dit loopt niet echt lekker. Is de bewerkte video gedeeld dan loopt de mp4 in Quicktime als een zonnetje.
    Ik importeer 50 frames per seconde, 30 en 24,nogwat. Imovie zet alles op 25 frames per seconde. Die 50 frames ( GoPro ) kan ik dan wat beter vertragen ( slowmotion, indien nodig ).

Bijdrager
    digilb

Het bizarre is: bij een nieuw project is de EERST toegevoegde video bepalend voor de framerate (en de maximale resolutie) van het gehele project!
    Ik heb hier een drietal clipjes neergezet van 23.98 fps, 25 fps en 29.97 fps. Werkwijze is dus als volgt:

1. maak een nieuw project aan
    2. plaats clip met gewenste framerate er in
    3. copy/paste al je content uit je bestaande project er in
    4. verwijder de allereerste clip

Je kunt nu je project exporteren met de gewenste framerate. Meer info vind je hier.

Bijdrager
    JeroenR

Dank voor jullie snelle feedback; ik ga ermee aan de slag! Hopelijk is mijn ‘probleem’ opgelost!

Bijdrager
    KarelWillem
    digilb op 01 april 2017

Het bizarre is: bij een nieuw project is de EERST toegevoegde video bepalend voor de framerate (en de maximale resolutie)…

Dat is niet bizar, maar best handig.:)

Bijdrager
    digilb

Het is contra-intuïtief. Bij vorige versies van iMovie moest je bij het starten van een nieuw project bewust kiezen welke framerate hij moest krijgen. Nu moet je het eerste item op je tijdlijn correct kiezen. Moet-je-ook-maar-even-weten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.