14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    shakey

iMovie 9: een verbetering?

Binnenkort koop ik een nieuwe iMac waar iMovie 9 op zit. Ik gebruik nu nog op mijn bolletje iMovie 2 en iMovie 4.

Welke versie van iMovie raden jullie mij aan te gebruiken? Ik hoorde dat veel mensen ontevreden zijn over de nieuwste versie van iMovie (of betroffen de klachten de voorlaatste versie, iMovie 8?).

De nieuwste versie (of de voorlaatste?) zou te veel toegesneden zijn op het uploaden naar YouTube en te weinig rekening houden met mensen die eenvoudige dingen willen doen als het monteren en op dvd branden van hun vakantiefilmpjes.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik vind de laatste versies nog steeds een ramp en kan er maar niet aan wennen.

Knippen in film en geluid werkt naar mijn idee in iMovie HD nog steeds veel beter.

Maar dat is mijn mening maar.

(Nee, ik kon niet slapen.) :mrgreen:

Bijdrager
    shakey

Wat is iMovie HD?

Bijdrager
    Patrock

iMovie HD waren versies 5 en 6. Ik heb zelf geen moeite met iMovie ’09, maar ik gebruik het zelden (Ik werk zelf met Final Cut Pro).

Bijdrager
    sven-

iMovie ’09 is een stap in de goede richting vergeleken met iMovie ’08, maar mist nog steeds een hoop features om het tot een volwaardige movie editor te maken, zoals Final Cut dat is.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik mis vooral de briljante eenvoud van iMovie HD.

Dit is geen pakket om een beginnende leek op het goede pad te helpen.
    En daarnaast mist het dan ook nog eens absoluut essenti├źle zaken.

Niet fijn dus.

Bijdrager
    chatsmit

Ik gebruik iMovie ’08 en ’09 ook niet, maar wel de oudere iMovie ’06 HD om bovenstaande redenen. iMovie HD was een tijdje vanaf de Apple site gratis te downloaden, maar tegenwoordig niet meer.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb nu iMovie ’09 op mijn netbook staan, omdat deze w├ęl wil starten vanaf een 1024×600 instelling en iMovie HD niet.

Misschien een goede reden om me in de vakantie me wat te verdiepen in de mogelijkheden van de nieuwe iMovie.

Bijdrager
    checky

Heeft ook veel te maken waarmee je bent “opgegroeid” denk ik. Als beginner kan ik aardig (zonder voorkennis) met Imovie 09 uit de voeten….. Ik mis ook geen functionaliteit. Wellicht als je complexere bewerkingen wilt doen dat dan andere pakketten beter zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.

Bijdrager
    Fester

iMovie 06 ( HD ), ik betrap mijzelf dat ik er alweer mee aan het editen ben.
    De 07 is gewoon waardeloos, de 09 is snel, werkt op zich wel goed genoeg, maar is het net niet.
    Ik gebruik nog altijd de plugins van anderen ( bv Gheetree ), ik kan die gewoon niet missen.
    enne, de HD apparatuur om te kijken, bewerken en te branden, is mij voorlopig gewoon te prijzig.

Bijdrager
    shakey

Voor iedereen die ontevreden is met de laatste twee versies van iMovie: is Final Cut Pro dan niet de oplossing? Of is dat programma ook weer te ingewikkeld?

Bijdrager
    roy

Final Cut Express anders?

Moderator
    Night

Voor veel mensen is FCP inderdaad overkill (en een te lang leertraject)
    Voor die groep blijft iMovie HD 6.x (de laaste versie kan je gratis van de Apple-site downloaden mits je iLife hebt geïnstalleerd) de beste en makkelijkste oplossing.

Bijdrager
    Pieterr

Volgens mij is iMovie HD niet meer te downloaden van de Apple website. Verder dien je iMovie ’08 geinstalleerd te hebben (en niet iMovie ’09) om de iMovie HD versie te kunnen installeren.[size=9:b213abc005] (Er zijn workarounds om dit te omzeilen.)[/size:b213abc005]

Zie ook http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=145445
    en http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=145158

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.