9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    loshooligan

imovie 6

Hallo iedereen, ik heb een klein probleempje met imovie en hoop iemand hier te vinden die me kan helpen. Als ik in imovie één van de Quartz Compozer effecten wil toepassen krijg ik el het effect te zien in preview maar als ik wil toepassen (na rendering) krijg ik géén affect te zien en dus alleen het oorspronkelijke beeld. Andere video-effecten werken wel maar die onder quartz composer niet…

Please help me!!!!

Greetz

Tom

Bijdrager
    Turbanus

Ik heb 6 niet, maar wordt je effekt wel weergegeven bij het betreffende fragment? Is het fragment niet te kort? Er kunnen meerdere redenen zijn.

Bijdrager
    loshooligan

Wel heel raar is het. Ik heb het bij korte en lange fragmenten geprobeerd en telkens krijg ik in de preview het effect heel goed te zien maar vanaf ik de ‘pas toe’ knop indruk, rendert hij dat bepaalde fragment en krijg ik terug het originele fragment zonder effect te zien.

Bijdrager
    loshooligan

Wel heel raar is het. Ik heb het bij korte en lange fragmenten geprobeerd en telkens krijg ik in de preview het effect heel goed te zien maar vanaf ik de ‘pas toe’ knop indruk, rendert hij dat bepaalde fragment en krijg ik terug het originele fragment zonder effect te zien.

Bijdrager
    Turbanus

Moet je het er niet opslepen dan?

Bijdrager
    tonie

Ik heb wel problemen met iMovie 06. Voornamelijk met het invoegen van overgangen. Het is met wat kunst en vliegwerk wel weer op te knappen maar het is vervelend. Ik vond 05 trouwens sowiewo fijner werken. Qua interfase. Of hoe noem je de mogelijkheden met de knopjes ook weer? Maarja.
    Hij kopieert zaken naar een andere plek in de film op het moment dat ik een overgang tussenvoeg. Die moet ik dan deleten om het juiste effect te krijgen. soms zie ik een flits van het deel achter de overgang voordat de overgang start. Dat deeltje moet dan ook gedelete worden. Het is ook opgelost als ik de overgang verwijder en weer opnieuw plaats. Op te lossen dus, maar het is vervelend. Ik wacht zelf op een update waarin dit wel verholpen zal worden.

Bijdrager
    loshooligan

Hey, ik heb het na lang zoeken gevonden. Ik monteerde via firewire op een externe lacie disk en dat was blijkbaar het probleem. eens alles op de disk van de mac gezet te hebben werkten die video-effecten prima. alleen heeft hij nu weer problemen met overgangen. Geen enkele werkt….

Toch wel nog wat bugs precies…

Bijdrager
    iMakkie

Hier werkt alles naar behoren in 6

Bijdrager
    Mattheus

Ik heb hier ook problemen het gebruiken van de quaertz effecten…. In de voorvertoning ziet het er prima uit, alleen de beelden worden op geen enkele wijze gerenderd. De film staat op mijn HD, en is ruim 3 minuten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    morris

imovie

hallo allemaal ,
    hoe kan ik in imovie een stukje film halen uit een fragment inplaats van het hele fragment te gebruiken .
    en dat ook met de spraak bijvoorbeeld , door een stukje muziek, of hoe kan ik een stukje muziek uit een liedje halen , kortom hoe kan ik knippen en plakken in fragmenten , muziek en spraak.

hoop dat iemand mij kan helpen.

groet Morris

Moderator
    unSOUND

Een topictitel met alleen “imovie” trekt niet veel aandacht ben ik bang morris…

Maar goed: als je in een fragment zit, kun je een fragment uit elkaar halen door appeltje-t te drukken, hiermee splits je het fragment op de plaats waar je op dat moment bent.

En je kunt met de 2 driehoekige schuifknopjes net als in QuickTime een stukje uit de tijdbalk selecteren, en dat wissen, knippen of kopiëren.

Bijdrager
    morris

Hoi unsound, wat bedoel je precies met topictitel, en weet je misschien iets beters en makkelijkers om een leuke film van een feestje in elkaar te zetten.
    dit word namelijk mijn eerste film die ik ga monteren en kan dus wel wat hulp gebruiken.

bedankt voor je reactie

groet morris

Moderator
    unSOUND

Als je in de onderwerpen-lijst van het forum kijkt, staat er alleen “imovie”,
    dat geeft niet echt een idee van wat je vraag zou kunnen zijn… door een korte beschrijving in je topic-titel te zetten kun je mensen “lokken”, omdat het onderwerp ze wellicht interesseert.

Bijdrager
    Stief

Hoi, Morris. Imovie is het gemakkelijkste programma dat ik ken om filmpjes in elkaar te steken, en je kunt er toffe films mee maken.
    Het is niet dat ik je niet wil helpen (integendeel)
    Maar bekijk de help functie is in imovie, als je dat allemaal gelezen hebt, dan heb je een goede basis om te starten, en ik ben zeker de je daar een antwoord vind op al je vragen.
    Succes,

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.