14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Stief

imovie 6 HD en firewire 800

Hallo,

Ik overweeg om een nieuwe imac te kopen (en die hebben alleen firewire 800).
    Ik monteer mijn films nog steeds met imovie 6 HD.
    Mijn vraag is of mijn camera wel herkend zal worden door imovie 6 HD met firewire 800.
    Natuurlijk zal ik dan wel een andere kabel of verloopstukje moeten aanschaffen.
    Of zou het mogelijk zijn om mijn extrne HD met FW400/800 aan te sluiten via FW800 op de imac en dan via mijn externe HD mijn camera aan te sluiten via FW400. M.a.w gewoon doorlussen. Via FW400 naar 400 lukt dat.
    Heeft er iemand ervaring mee ?
    Gr Stief

Moderator
    Koen van Tongeren

Beide opties zijn mogelijk, d.w.z. het aansluiten met een convertertje van 800 naar 400 heb ik nooit geprobeerd, maar zie vanuit de theorie geen reden om er aan te twijfelen of het werkt.

De tweede optie heb ik regelmatig gebruikt, zei het op een Mac pro i.p.v. een iMac (maar dat maakt niet uit).

iMovie heeft gewoon een firewire signaal nodig, ongeacht of dat via een 800 of 400 poort binnenkomt.

Bijdrager
    k-the-ripper

Gaat werken

de FW 400 poort van je externe FW800/400 HD gebruiken
    Net zoals TS al aangaf: externe FW800 HD aan FW800 op de iMac hangen en op de FW400 poort van die kast gewoon kabel
    naar de camera
    Werkt hier ook prima.

Bijdrager
    NickBook Pro

Firewire 800 is 100% backwards compatible met FW400, dus zoals hierboven al gezegd: wil work.

Bijdrager
    Stief

OK, bedankt allemaal.
    Gr Stief

Moderator
    Koen van Tongeren

@1984: aan die kabel zal je weinig hebben vrees ik: vrijwel alle DV camcorders werken met een 4 pins connector i.p.v. 6 pins.

Bijdrager
    1984

Dan die onderste link…….

Moderator
    Koen van Tongeren

Yup, dat moet werken, al ben ik dus nog steeds op zoek naar een winkel in NL die die dingen op voorraad heeft.:-)

Moderator
    unSOUND

Volgens een ander topic zou MacCare ze moeten hebben…

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1878829#1878829

Bijdrager
    1984

En wat is dit bij de Apple Store Belkin 9-naar-4-pens FireWire 400-kabel €39

Moderator
    unSOUND

Dat is inderdaad de juiste kabel. Jammer alleen dat die 39 euro natuurlijk veel te veel is.

Moderator
    Koen van Tongeren
    ”1984″

En wat is dit bij de Apple Store Belkin 9-naar-4-pens FireWire 400-kabel €39

Ah, heel goed!

Bijdrager
    Sanjeev

Dat verloopje kost ong € 15 bij iCentre, in Almere hebben ze het meestal wel (daar woon ik)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.