3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Lambertini

Imovie: delen uit andere projecten halen lukt niet

Ik importeerde sinds kort ruwe beelden in “projecten”.
    Ik wil een jaaroverzicht maken met beelden uit verschillende projecten.
    Als ik het project jaaroverzicht maak heb ik beelden nodig uit verschillende andere projecten. Maar dat lukt me niet.
    Is het dan niet beter alles in “media” in te laden ? Dan kan ik in een project “jaaroverzicht” (balk onder) diverse beelden uit diverse media (links) halen.
    Nu is dat een probleem…
    Dank voor de tips !

Moderator
    Night

Kun je dan niet de uiteindelijke geƫxporteerde versies van je voorgaande projecten gebruiken als basismateriaal? Eventueel m.b.v. Handbreak even omzetten naar een format dat iMovie kan gebruiken als import.

Bijdrager
    Macgb

@Lambertini.
    Je veronderstelling is juist. Als je “beelden”/clips in verschillende projecten wil gebruiken, kun je ze het beste als gebeurtenis in de iMovie bibliotheek opslaan.
    Clips in gebeurtenissen zijn n.l. beschikbaar voor alle projecten die je eventueel wil maken. Clips die je in een project importeert zijn alleen beschikbaar voor dat project. Je kunt overigens een clip die zich in het projectmedia-overzicht van een project bevindt, wel slepen naar een gebeurtenis (in de linker kolom dus). Daarmee wordt die clip beschikbaar voor gebruik voor ieder project dat je zou willen maken.

Een en ander staat hier keurig uitgelegd. Is wel Engelstalig.
    Succes
    Macgb

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.