5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    jabikdeboer

iMovie 4.0.1 op een g3

pfff…iMovie 4.0.1 op 10.2.8 op een g3 600 mhz met geheugen van 512 mb…wat gaat dat tergend langzaam…overal moet ie over na denken. Het moet wel kunnen maar dit is geen werken meer.
    Nu gaat ie de video-bewerkingen ook nog eens kopieƫren zodat ik nog meer tijd kwijt ben om dat weer te wissen. Wat ging het vroeger toch makkelijk met versie 2 op classic op dezelfde g3!:evil:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Tijd voor een G4 upgrade, een echte G4 of als je het geld hebt een G5…
    Dat zal heel wat beter gaan.
    Van OS9 heb je gelijk. Het was stukken sneller dan OSX.
    Alleen, in OSX heb ik nooit vastlopers, ook niet op mijn oude G3’s (met of zonder G4 upgrade)
    Een G4 Dual 1.25 of een G5 zijn beslist aanbevolen voor intensieve video-bewerking.

Bijdrager
    Paul_T

Ik heb hetzelfde….

heb nu een ibook g3 maar het omzetten gaat tergend langzaam. Zo langzaam dat ik genoodzaakt ben om het omzetten van *.dv naar *.mpg aan een 1,3 ghz windows bak moet over laten (dit gaat gewoon 5x zo snel!)

Bijdrager
    jabikdeboer

Zo, het tijdvretende, inderdaad tergend langzame gedoe met iMovie4 op Jaguar met een
    g3 van 600 mhz is even achter de rug.
    Alleen wat echt nodig is, bijv. gedownloade effecfen, geluidsbewerkingen etc. op systeem X en iMovie4 gemonteerd met engeltjesgeduld. Daarna backup gemaakt op tape via camera. En dan ‘terug naar af’: via de camera weer in iMovie2 ! op systeem 9 inladen. En eindelijk is er weer redelijk snel te werken.
    Nu nog maar wat harder sparen voor de g5! :finderoud: :finderoud:

Bijdrager
    jabikdeboer

Dan kun je in zo’n geval dus maar beter niet upgraden.
    Ik had tenslotte niet voor niks het werkgeheugen verdubbeld.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.