13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    phil1963

Imovie: foto's i.c.m. film

Hallo,
    Ik ben een nieuwe apple gebruiker en wil met imovie een film maken voor mij zwager. Mijn vraag is: kan ik met imovie foto’s en film combineren zodat ik op de voorgrond foto’s langs komen schuiven (dus steeds verschillende) en op de achtergrond een muziek clip wordt afgespeeld? ik heb het programma proberen te doorgronden maar ik kan het nergens vinden.

Hoor graag.

GRT
    Philippe

Bijdrager
    @Mathijss95

Je kunt of het thema fotoboek gebruiken (is erg beperkt) of overstappen naar FCP. Eventueel kun je ook een foto/film op een andere schuiven en dan kunt je er max 2 naast elkaar gebruiken. Probeer maar is;)

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan ook wat video’s hierover bekijken op youtube. Ik weet niet of je dit misschien wilt toepassen, maar wel een handige tip als je nog niet bekend bent met iMovie:
    http://www.youtube.com/watch?v=Pjr4HfTkZqo

En welkom op dit Apple forum.

Bijdrager
    phil1963

Bedankt!!! das snel…. ik heb het you tube filmpje bekeken en het moet dus kunnen….gelukkig..

ga nu experimenteren..

gr

Bijdrager
    phil1963

nou het lukt…. alleen nog even uitvinden of ik overgangen tussen de foto’s kan plaatsen..

nogmaals bedankt

Bijdrager
    Hansi2124

Graag gedaan!
    Ik vind zelf dat overgangen makkelijker te plaatsen zijn direct nadat je een foto hebt geplaatst. Dus niet achteraf. Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik dat toepas bij de grotere broer Final Cut Pro X. In iMovie kan dat misschien wel iets anders ervaren worden.

Moderator
    Strifer

Wat je vraagt kan gewoon in iMovie volgens mij. Je kan foto’s gewoon in je tijdlijn gooien (tijdsduur aangeven en overgangseffecten toepassen) en er een muziekje onder zetten. Als je je foto op een stukje film gooit krijg je verschillende opties, bijvoorbeeld: picture in picture.

Bijdrager
    SanderTreur

Voor datgeen wat Strifer noemt moet je wel via voorkeuren de “Toon geavanceerde functies” aangevinkt hebben.

Bijdrager
    Cop17

Dit filmpje gemaakt met Final Cut Pro/imovie en Garageband.
    Super Makkelijk !!!
    http://www.facebook.com/photo.php?v=193063420826767&set=vb.100003693313372&type=2&theater

Moderator
    Strifer

@Sander

Aye, klopt. Staat kennelijk al zo lang aan dat ik daar niet meer aan gedacht had. Goede tip!

Bijdrager
    phil1963

hallo,

ik heb wederom 2 vragen;

i1. k loop nu tegen een volgend probleem op waar ik volslagen gek van word…. ik heb een muziek clip met foto’s gecombineerd. op een gegeven moment heb ik de de film ingekort. waarop een foto die op de bovenste balk stond op de onverklaarbare manier onder de film is terecht gekomen. ik zie nu alleen een puntje (zie foto). maar wat ik ook doe ik krijg het niet meer weg….de film loopt als het waren over de foto heen… het probleem is nu als ik een foto boven in de balk plaats dan kan deze niet langer zijn dan de ruimte tot het puntje….

2. Klopt het dat de fade in en out van het audio gedeelte op maximaal wordt gezet van beperkte duur is en dat je dit niet kan oprekken?

hoor graag van jullie

Moderator
    Strifer

Bij het uploaden van de foto moet je even wachten met klikken totdat deze is geüpload, nu kunnen we de foto niet zien. Die foto is zal wel het een en ander verduidelijken…

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Foto zichtbaar gemaakt.[/mod]

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.