12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Arjen van der Kuijl

iMovie en eindkwaliteit film

Beste mensen,
    Ik probeer een film met iMovie te maken. Maakte opnamen met een Sony Handycam TGTG7VE, laadde de beelden in iMovie op de hoogste kwaliteit, maakte een project en brandde dat met iDVD. Vergeleken met het beeld op de MAC en rechstreeks van de camara op de tv is het beeld op de tv (Sony Bravia HD Ready) vanaf de DVD duidelijk minder, met interferenties bij hekwerken, draaden etc. Heeft iemand idee wat ik fout doe?
    Bij voorbaat dank voor hulp!
    Vriendelijke groet,
    Arjen

Bijdrager
    makoe

De camera maakt beelden op HD resolutie, de dvd brander is een dvdbrander….ik bedoel hiermee dat je op een dvd geen hd kunt branden alleen standaard resolutie SD. Je doet dus waarschijnlijk niets fout.
    Als je de camera rechtstreeks aansluit op tv zie wel de hogere resolutie.
    HD neemt namelijk veel meer ruimte in beslag dan SD. Op een dvd heb je “maar” 4,7GB.

Voor HD heb je bluray nodig, brander en schijfjes. Hier past dan ook 25GB op.

Bijdrager
    JBStudio

Het klinkt misschien raar…. maar exporteer de film eens als ‘groot’ (Deel-Exporteer Film).
    Sleep vervolgens het ge-exporteerde document in iDVD en brandt het geheel nog eens.
    Ik krijg hier een veel beter resultaat mee, dan als ik het direct vanuit iMovie naar iDVD laat exporteren.
    ‘Groot’ is in dit geval het meest haalbare aangezien een dvd geen HD is (zie verhaal van Makoe).

Succes
    JBStudio

Bijdrager
    Hansi2124

Topic heeft niets te maken met iOS, dus daarom verhuisd naar het juiste subforum.
    Ook de topictitel aangepast, want ‘iMovie” is te algemeen en dekt de lading niet van je vraag.

Bijdrager
    Arjen van der Kuijl

Beste Hans,
    Bedankt. Ik ben een beginnende Apple-gebruiker, dus moet nog een beetje wennen…
    Vriendelijke groet,
    Arjen

Bijdrager
    Arjen van der Kuijl

Beste Makoe en JBSudio,
    Dank voor de reacties en tips, ik ga ze uitproberen.
    Vr groet,
    Arjen

Bijdrager
    Hansi2124

:thumbsup:

Bijdrager
    Arjen van der Kuijl

Beste mensen van JBStudio,
    Ik heb de aanwijzingen gevolgd, maar het slepen naar iDVD werkt niet, alsof iDVD het formaat niet accepteert. Hebben jullie nog een tip?
    Vriendelijke groet,
    Arjen

Bijdrager
    JBStudio

Mmmmm dan gaat er toch iets mis. Staat je project wel open? Je kan volgens mij ook het ge-exporteerde bestand selecteren vanuit het iDVD menu… Ik zal vanmiddag wel even wat screenshots plaatsen, moet nu weg.

Edit: ben nog niet thuis

Edit2: Met dit lekkere weer weinig achter het Apple’tje, maar bij deze 2 screenshots.

Als je het bestand vanuit iMovie op bijvoorbeeld je bureaublad hebt opgeslagen sleep je het in het iDVD project:

Je kan het project ook selecteren uit het ‘media’ gedeelte onder het kopje films en vervolgens slepen naar je project:

Nu moet het toch lukken!

Succes.

Bijdrager
    JBStudio

En gelukt??

Bijdrager
    Arjen van der Kuijl

Beste mensen van JBStudio,
    Excuses voor de trage reactie, ik was op vakantie. Het is me inmiddels dankzij jullie tips helemaal gelukt en met prachtig resultaat. Top!
    Heel erg bedank!
    Vriendelijke groet,
    Arjen

Bijdrager
    JBStudio

Mooi!!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.