6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    kirstin

Film in iMovie in meerdere kleine projecten verdelen

Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom.

Ik heb in Imovie een project aan gemaakt van een film van mijn vakantie.
    Nu is het project 2,5 uur lang. Dit is te lang, groot om op een dvd te zetten.
    Er wordt aangegeven dat ik de film in een andere kwaliteit kan zetten. Ik wil dit liever niet, bovendien denk ik dat de film dan nog te lang is.

Kan iemand mij eenvoudig uitleggen of er een mogelijkheid is de film in de project bibliotheek te delen in verschillende projecten.
    met dank
    marianne

Bijdrager
    Dr. Maddox

Vanuit één project in twee delen exporteren en deze via iDVD branden?

Bijdrager
    Dexstron

volgens mij kun je de helft van het project selecteren dan cmd x (knippen) en dan een nieuw project openen en daar cmd v ( plakken ) doen.
    dan blijft volgens mij gewoon alle het zelfde en heb je 2 projecten.

Bijdrager
    oudgeleerd

Pas maar op met dat in stukken knippen, ik heb dat vorig jaar ook geprobeerd met een groot (3,5u.) project en sindsdien kan ik er helemaal NIKS meer mee. Alle fragmenten in de projectbibliotheek vertonen nu een geel waarschuwingsdriehoekje: “De mediabestanden van dit fragment zijn momenteel niet beschikbaar.”
    Ik heb me gek gezocht naar een oplossing, ook op dit forum, maar niemand schijnt die te weten.
    De volgende keer toch maar weer met FCP aan de slag…

Bijdrager
    mtooster

De manier waarop Dexstron het zegt zou moeten werken inderdaad.

Gewoon even je project kopieren zodat je altijd nog een kopie hebt. Gaat het dan nog mis zet je gewoon de time-machine backup weer terug!

Oudgeleerd, ik denk dat je wat anders fout hebt gedaan. Bestanden van je schijf verwijderd, of een externe schijf niet aangekoppeld of iets dergelijks.

Bijdrager
    Fester

Een flink uurtje selecteren en delen met iDVD. Dvd tje maken.
    Het tweede gedeelte van een intro voorzien ( deel 2 ) en dat dan delen met iDVD.

Mijn allereerste video was ook dik 2 uur, maar dat ga je helaas terugzien op de dvd.
    Nu zorg ik dat mijn gerede projecten in principe niet boven 1 uur uit komen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.