8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    navnerood

iMovie 11 project verwijderen mislukt

een project deleten in iMovie 11 lijkt op zich te lukken, maar wanneer ik de MAC opnieuw start staan de projecten er weer. Ook na het legen van de prullenmand

Bijdrager
    Hansi2124

Zo, dat is knap….
    Heb je ook iMovie echt gestopt (cmd-q) voordat je de Mac uitzette?

Bijdrager
    navnerood

ik heb idd een CMD+Q gegeven. Heb het net nogmaals geprobeerd:

1. project deleten
    2. prullenbak legen
    3. iMovie ’11 stoppen
    4. iMovie opnieuw starten….

En daar staan de ge-delete projecten weer…

Zelfde procedure nogmaals met een herstart, zelfde resultaat, de projecten staan weer vrolijk in de biblio…

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb het even gereproduceerd, maar bij mij komen de projecten niet meer terug.
    Probeer of het verwijderen van com.apple.iMovieApp.plist uit je thuisbibliotheek helpt. Start daarna iMovie weer op.

Bijdrager
    navnerood

Hansi,
    dank voor je feedback…!

Het door jou genoemde “com.apple.iMovieApp.plist” kon ik nergens vinden (Finder).

Wat ik nu heb gedaan is de projecten in de Finder opzoeken en deleten, en dit werkt wel.
    Krijg daarna in iMovie ’11 ook geen foutmelding o.i.d.

Dit is vast niet de normale gang van zaken bij MAC, ik was al eens de fout ingegaan bij iPhoto, door de bibliotheek corrupt te maken door foto’s in de Finder te gaan deleten…. Maar ja, ik ben pas sinds een paar maand MAC gebruiker… Al doende leert men, en het bevalt steeds beter!!!!

Bijdrager
    Hansi2124

Waarschijnlijk heb je de thuisbibliotheek niet gevonden, want daar staat het bestandje echt tussen.
    In de Finder ga je naar het menu ‘Ga’ en hou dan de alttoets ingedrukt. Dan zie je in dat rijtje de Bibliotheek verschijnen.
    Dát is je thuisbibliotheek.

Als je nog niet zo bekend bent met de Mac, kan je beter om meer uitleg vragen, dan zelf te gaan lopen rommelen, zoals je met iPhoto hebt gedaan…..

Bijdrager
    navnerood

Nou, ik kan de “com.apple.iMovieApp.plist” nog steeds niet vinden, ook niet met de door jou aangegeven methode.
    Dat ik de projecten niet op de normale manier kan verwijderen lijkt op een BUG in de software….
    En over het rommelen…. dat overkomt n.a.w. iedere nieuwe gebruiker ooit wel eens.
    Maar ja, het is ook wel een grote verandering om van een wackie besturingssysteem naar een veel stabieler platform over te stappen, die je ook nog eens veel werk uit handen neemt… Als je er een tijdje mee werkt, kom je al snel tot de conclusie…. wie had dat kunnen bedenken…? maar ja, je zag het ook vroeger in de video wereld, V2000 van Philips was superieur aan VHS, maar de grootste schreeuwers bleven over. Gelukkig is dit bij MAC niet zo gegaan.

Bijdrager
    Hansi2124

Hij moet er toch echt in staan (ik geef het niet op; was je vergeten te zeggen dat het in de Preferences map zit….):

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.