5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    jandewitamateurfilm

iMovie 1080 50p

Als ik een film wil exporteren (naar b.v. bestand) heb ik de keuze uit een aantal resoluties. Met mijn camera film ik in 1080 – 50p. Klopt het dat iMovie deze resolutie niet aanbiedt of kan dat wel? Hoe gaat dat dan? Bedankt voor reacties!

Bijdrager
    KarelWillem

Dat kan heel goed ja.

https://www.dvscene.nl/specials/alles-over-50p-video/all-pages.html

En:

iMovie is compatible with some AVCHD camcorders, but there are exceptions as well. Some AVCHD camcorders allow you to shot either in 1080i 50/60 or 1080p50/60 mode, and the problem is that the 1080p 50/60 AVCHD video will not be supported in iMovie. If you want to edit 50p and 60p MTS file in iMovie, you will need to convert 50/60p AVCHD to Apple InterMediate Codec (AIC), iMovie’s native editing codec, which iMovie’11/8/9 reads and handles well. (Note: If you’re using Mavericks: iMovie 10 natively supports 50p and 60p import of MTS files now, no need for AVCHD 60p to iMovie AIC conversion.)

Bijdrager
    jandewitamateurfilm

Dank u wel voor uw reacties.

Bijdrager
    TheBigZ
    jandewitamateurfilm op 30 maart 2016

Als ik een film wil exporteren (naar b.v. bestand) heb ik de keuze uit een aantal resoluties. Met mijn camera film ik in 1080 – 50p. Klopt het dat iMovie deze resolutie niet aanbiedt of kan dat wel? Hoe gaat dat dan? Bedankt voor reacties!

Importeren (en bewerken) van 50p kan wel in iMovie 10. Bij de export krijg je echter 25p.

Bijdrager
    jandewitamateurfilm

Dank je wel. Dit is een duidelijk antwoord. Ik verwachtte al iets dergelijk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.