4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    AnK

Imovie 10 – waar zijn mijn videobestanden?

Ik loop ergens tegenaan in iMovie 10 en wil jullie advies vragen.

Ben in iMovie 9 blijven werken, omdat ik dit makkelijker en overzichtelijker vond in gebruik.
    Mijn videobestanden zette ik eerst op mijn Macbook en daarna haalde ik ze naar een harde schijf (en verwijderde ze van de computer).
    Zodra ik mijn externe HD aansluit, zie ik de fragmenten automatisch terug in iMovie 9.

Met een nieuwe Mac in aantocht, ben ik vandaag naar iMovie 10 gegaan.
    In iMovie 10 zie ik mijn moviebibliotheek niet terug, zoals ik dat in iMovie 9 wel automatisch zag.
    Ik zie wel een deel terug, maar zeker niet de volledige videomap.

Hoe kan dat? Ik wil in ieder geval niet alle videobestanden weer op mijn Mac importeren.

Heb ook geprobeerd iMovie 9 te updaten. Ik heb nu Imovie 9.0.4.
    Andere updates (9.0.6 en hoger) kon ik wel downloaden, maar de update weigert die te doen. Melding: ‘Voor deze update is iMovie 9.0 of hoger nodig’. Maar die heb ik al. Daarmee kwam ik niet verder.
    En het lijkt me sowieso beter om vanaf nu in iMovie 10 te gaan werken.

Wie helpt? Bedankt!

Bijdrager
    proton

De bestanden worden opgeslagen in een pakket. Dit pakket staat in gebruikers -> jouw gebruikersnaam -> Films.
    Rechtermuis klik iMovie-bibliotheek.imovielibrary en dan “Toon pakketinhoud”.

Bijdrager
    AnK

Hoi,

Ik heb de stappen gedaan zoals jij beschrijft, maar dit levert niets op.

/uploads/community/607e3ceb46e6fbdb40f2b3f81a7956e3230041ba_77869.png
    Zie screenshot (als zichtbaar is).

Als ik naar mijn externe HD ga, zie ik de bestanden wel staan, maar dan nog steeds niet in iMovie 10.
    In iMovie 9 zijn ze wel meteen zichtbaar.

Is er nog een andere manier?

Bijdrager
    AnK

Nog een aanvulling: op mijn externe schijf zijn de video’s (automatisch) in ‘iMovie events’ geplaatst. Niet in de bibliotheek dus.

Als ik in iMovie 10 zeg ‘Open andere bibliotheek’ (en mijn events opsla als nieuwe bibliotheek op mijn externe schijf) en ‘Werk projecten en gebeurtenissen bij’ dan houdt -ie er al na enkele projecten mee op.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.