5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    corneeltje

iMovie ’09 is compleet onwerkbaar geworden

Ik heb een paar weken terug een filmpje gemaakt met iMovie ’09 dat -na eens volledig opnieuw te moeten beginnen- uiteindelijk behoorlijk gelukt is.

Maar nu is iMovie een complete ramp geworden! Functies als skimmen, selecteren, tekst toevoegen… flippen en vallen uit. En erger nog. Je kunt het resultaat zelfs niet meer wegschrijven naar YouTube, Mobile Me, iTunes… want alle keuzemogelijkheden om te delen staan in het grijs.

Wat is er gebeurd?
    Ben ik de enige die sukkelt?

NB: Het probleem is hetzelfde op iMac en MacBook.

Mijn klacht in het Engels:

Both on my MacBook and iMac (both 2,4GHz 4GB RAM) iMovie ’09 doesn’t work right anymore even after re-install. These are the problems:

– can’t select clips in the result-screen (dubble click says ‘nothing is selected’)
    – can’t put text on a movie (flips back to from where it came when I try to drag it over a clip)
    – fullscreen playback plays another (!) movie
    – no skimming from time to time through footage-material
    – can’t share with Mobile Me, YouTube, iTunes… (because all options turned grey, not black)

So it became impossible to make a movie from my mini-DV-footage.
    And I’ve worked/tried with the same footage on both Macs and used stabilisation analysis.

A few weeks ago I succesfully made a movie from 20GB mini-DV-footage.
    So I don’t understand what happened since then.

After I bought iLife 08 (very satisfied), I bought iLife 09 especially for the new iMovie.

Ik kocht iLife ’09 dus vooral voor iMovie… Dit is echt geen goede reclame!

Bijdrager
    Hansi2124

Het project waar ik mee bezig ben heeft geen gebreken, ook niet na de laatste iLife 09-update. Alles speelt af zoals de bedoeling is….

Bijdrager
    corneeltje

Ik vraag me af met wat het te zien kan hebben:

– Ik heb analyse voor stabilisatie gekozen
    – Ik zet er muziek onder
    – Ik gebruik soms slow motion
    – …

Aanvankelijk lijkt alles te lukken, maar na een tijdje gaat vanalles niet meer dat voorheen wel ging, bvb. een tekst toevoegen… een stuk selecteren om het in te korten ofzo…

Wat kan ik proberen?
    Herinstalleren?
    Plist weggooien?

Moderator
    Night

Ik zou de laatste optie als eerste proberen, deze is het minst ingrijpend.

Bijdrager
    corneeltje

Herinstalleren bracht niets op. Er komt ook geen update nadien…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.