19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    semt-x

Imovie 08: Slechte kwaliteit!!!

Mensen,

ik heb een film gemaakt in Imovie 08. Allemaal onwijs leuk, maar nu wil ik m op DVD hebben.
    Als ik deze deel en kies voor de grootste film is deze onscherp en best lelijk. Wat kan ik het beste doen?
    Misschien dat ik dan moet exporteren via Quicktime film?
    Maar welke instellingen moet ik dan hebben voor een mooie kwaliteit? De kwaliteit die ik zoek is DVD kwaliteit.
    Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want ik zit een beetje met mijn handen in mijn haar en zou graag snel mijn film op DVD willen zetten. Dus als jullie nog iets anders weten, of misschien weten wat ik fout doe hoor ik het graag.

Bijdrager
    KarelWillem

Beoordeel je film niet op je Mac-scherm, maar brand hem op DVD en beoordeel hem op TV.

Je zal ‘schrikken’ van het verschil.

Bijdrager
    semt-x

Ik zal het proberen, maar ik kan me herinneren dat ik dit al eens eerder heb gedaan en op mijn tv de kwaliteit ook slecht was.
    Maar niet geschoten altijd mis, dus ga het proberen.
    Nog iets, waarom moet je je project exporteren voordat deze op DVD gebrand kan worden? Omslachtig is dit lijkt mij om eerst je film te converteren en daarna in iDvd weer omzetten?

Bijdrager
    KarelWillem

Je werkt in DV. Daar kan je dvd-speler niets mee. Vandaar het converteren.

Bijdrager
    semt-x

Ok, duidelijk.
    Maar je kan ook de film exporteren als quicktime film, is dit betere kwaliteit?
    Of zijn er nog meer wegen die voor DVD van toepassing zijn?

Bijdrager
    KarelWillem

Met een Quicktime-film maak je geen DVD voor een DVD-speler.

Let ook op de lengte van je film.
    Na een bepaalde lengte wordt de kwaliteit automatisch terug-geschroefd om je film op één DVD te laten passen.

Bijdrager
    semt-x

De film die ik nu heb is ongeveer 50 minuten. Volgens mij kan dat wel op 1 dvd.
    Ik heb ook nog een aantal duallayer dvd’s liggen, misschien dat dat beter is?

Maar ik bedoelde meer dat als ik de film exporteer naar quicktime ik deze misschien naar toast kan halen?
    Kan deze misschien beter converteren?

Bijdrager
    E.Rhijnsburger

Hangt er ook van af hoe je het geïmporteerd hebt. Daarin kun je verschillende kwaliteiten kiezen.

Bijdrager
    semt-x

ik heb de film geexporteerd naar iDvd. Alles in de hoogste kwaliteit en nog is deze echt heel slecht (op de TV).
    De menu’s die ik heb gemaakt zien er werkelijk prachtig uit, maar als je de film start lijkt het wel of het met 15fps gaat en de kleuren zijn heel erg mat en grauw.

Ik ben nu aan het proberen om de film om te zetten naar .mp4. Maar hopen dat toast ofzo deze pakt?
    De mp4 heb ik naar hoge kwaliteit gezet, eigenlijk hoger dan dat de film is. Is ook te merken in het converteren. Duurt totaal 140 minuten. Maar als het daardoor werkt ben ik ook blij.

Bijdrager
    Neptunus

Ik exporteer altijd met QuickTime naar H.264 en dat brand ik dan later op een DVD. Dat zou goed moeten zijn…

Bijdrager
    semt-x

Toast pakt de mp4 wel. Hij is nu bezig met branden. Als ik de mp4 al open op me mac dan ziet het er al vele malen beter uit.
    Nog ff afwachten en dan weet ik het.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik moet eerlijk zeggen dat ik iDVD ook al jaren niet meer gebruikt heb.

Bijdrager
    semt-x

Op de hoogste kwaliteit vanuit Imovie expoteren naar mp4 ziet er ook niet uit.
    Ik vind het prima, maar ik ga het nu proberen in Adobe Premiere. Waarschijnlijk dat deze wel gewoon de kwaliteit weergeeft die ik wil. Imovie erg leuk om mee te stoeien, maar kwalitatief krijgt het nu van mij een dikke onvoldoende.

Bijdrager
    Dick de Roos

Vreemd, ik heb een paar maanden geleden voor de grap (meestal werk ik in Final Cut) een filmpje gemaakt in iMovie.
    De beeldkwaliteit was, ook op DVD uitstekend (iDVD). Dat werd ongevraagd ook nog door de toeschouwers medegedeeld.
    Met het geluid (de overgangen) had ik meer moeite, maar misschien deed ik wat verkeerd.
    Volgens mij ligt het slechte beeld wat jij ervaart niet aan het programma.
    Hb je hier wel eens naar gekeken?
    Als je toch een ander programma gaat aanschaffen raad ik je Final Cut Express aan.
    Maar neem even de tijd om het programma onder de knie te krijgen. Het is geen iMovie. :)

Moderator
    unSOUND
    ”semt-x”

Op de hoogste kwaliteit vanuit Imovie expoteren naar mp4 ziet er ook niet uit.

MP4 moet je ook niet hebben, die heeft te weinig opties om het beeld te optimaliseren.

Je moet de film gewoon niet exporteren, maar gelijk naar iDVD door sturen. Daar kun je vervolgens weer kiezen voor een bepaalde kwaliteit.

Bijdrager
    semt-x

Beste Unsound,

ik moet m delen voordat ik m in iDvd kan gebruiken. Ik gebruik nu zelf imovie 08. Imovie HD ziet gek genoeg mijn camera niet, maar dat zal wel te maken hebben dat de camera.

Zou je me misschien kunnen uitleggen wat ik dan precies moet doen?

Bijdrager
    Pieterr
    Moderator
    unSOUND

Die uitleg hoort bij iMovie HD, en die kan hij niet gebruiken. In iMovie 8 is het helaas wat lastiger gemaakt. Daar moet je de film exporteren naar de mediakiezer. De uitleg daarvoor kun je vinden door in de HELP functie van iMovie te zoeken naar “iDVD”

Bijdrager
    Pieterr
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.