7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    SvS

iMovie 08, renderen op achtergrond? Of niet verstandig?

Ik ben klaar met 1 project. nu is deze aan het renderen/delen via “Mediakiezer”. Nu zit ik tegelijkertijd te surfen en mailen.

Voorheen bij oudere versies van iMovie was het nooit verstandig te multitasken als ik een film binnenhaal of zo, ivm schokkerig beeld dat het zou gaan opleveren.

Maar hoe zit dat nu? Kan ik beter gewoon gaan weglopen en het surfen even laten voor wat het is tot iMovie klaar is met zijn werk? (er zijn alleen digitale films, vanuit SD-card)

Bijdrager
    iTV

dat kan tegenwoordig gewoon heel goed. wat ik niet zou doen is een zware spelletjes gaan spelen.
    omdat dan je mac wel beetje te zwaar belast word. en alles dan traag word.

als je een oudere mac hebt dan zou ik het ook niet doen omdat je dan kans hebt dat het langer duurt.

Bijdrager
    nookie

Dat heeft te maken met wat factoren die je nog niet genoemd hebt.
    Kortom, de specificaties van je computer?

Bijdrager
    sven-

Ik heb me dit zelf ook wel eens afgevraagd, maar ik heb nooit problemen met de video ondervonden als ik tijdens het exporteren andere dingen aan het doen was. Maar het ligt een beetje aan het CPU gebruik. Op mijn Mac Pro laat ik het exporteren doen door 50% van mijn capaciteit zodat ik nog andere dingen kan doen zoals het spelen van een game.

Bijdrager
    SvS
    ”nookie”

Dat heeft te maken met wat factoren die je nog niet genoemd hebt.
    Kortom, de specificaties van je computer?

MacBook 1.83 GHz, OS 10.5.7, 2 GB geheugen, “hangt” aan externe scherm van 20″.

Bijdrager
    bko

Exporteren is geen probleem voor de videokwaliteit, het enige is dat het wat langer kan duren. Als je aan het inladen bent van tape is het een ander verhaal!

Bijdrager
    Marius1976

Het is precies zoals bartkoek zegt.

Het exporteren en renderen zijn namelijk digitale bewerkingen, kortom rekenen dus. Als de computer minder recourses heeft, rekent ie gewoon langzamer, maar hij werkt gewoon tot hij klaar is.

Met het importeren van tape, draait de tape gewoon op gelijke snelheid door, ongeacht wat de computer doet. Dus als de computer dan even ‘afgeleid’ is, door wat de gebruiker doet, dan kan dat wel problemen opleveren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.