2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Undaunted

iMovie ’08 – hoe capture ik een frame

Wat ik graag zou willen is dat de laatste frame van mijn filmpje 4sec inbeeld is en langzaam uitfade. Ik krijg het echter niet voor elkaar m’n frame als still in te zetten.

Kan iemand me vertellen hoe ik dat moet doen? Alvast mijn dank!

Edit 2: En dan nog een vraag. Bij de vorige iMovie kon ik muziek laten infaden, tegelijk laten afspelen, crossfaden etc. Nu krijg ik de audiosporen niet zichtbaar. Is er een manier om dit te doen, want erg overzichtelijk is dat nu niet.

Ik wil de laatste beelden van m’n film verwijderen, maar daarmee mikt het programma automatisch de achtergrond muziek/geluid weg. Moet ik dat nu eerst de muziek exporteren met Quicktime voor ik dat kan koppelen???

Edit 3: Ik blijf aan de gang, wat een vermoeiend programma. Ik heb een “event” of te wel een clip. Die wil ik splitsen. Ik zet m’n playhead op het punt dat ik hebben wil. Rechtermuisknop levert niet de optie split clip. Goed, ik houd control in zodat ik naar het Edit menu kan bewegen. Daar is “split clip” niet aanklikbaar!! De handleiding doet het voorkomen alsof het heel simpel is, wat doe ik verkeerd?

Bijdrager
    rrkramer

Ik werk nooit met iMovie,

mijn advies zou zijn om gewoon Final Cut Pro of Express aan te schaffen. Ze zijn hun geld waard en zoals ik je verhaal begrijp ben je iemand die wat meer wil met zijn video’s dan de onhandige amateur.
    Final Cut Express is gemaakt voor de handige Amateur.

Ik denk dat dat meer voor jou is

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.