14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    elpaso

imovie 06 versus 05

werk nu 1 jaar met iMovie 05 en wil over naar 06.
    is 06 veel beter dan 05? en zo ja wat kan je er meer mee?:? :? :?

Moderator
    unSOUND

Als je niet weet wat de verschillen zijn, waarom wil je dan over naar ’06 ?

Inactief
    Anoniem

- Five Apple-designed iMovie “Themes”. Designed for ease of use, the user can easily drop movie clips or photos into preset themes to give the project a professional look. Each theme includes full motion-graphic bumpers and transitions.

– Real-time effects. There is no longer the need to wait for rendering because iMovie takes advantage of the user’s graphic processing unit in their computer.

– Cinematic real-time titling

– Enhanced Audio tools and effects

– Multiple open projects

– Video Podcasts and blogs (using integration with iWeb)

– Refined look based on iTunes 5 and 6.

Om eerlijk te zijn had ik minder problemen met versie 5.

Bijdrager
    pako

6.0 is een stuk beter, kan 250.000 foto’s aan. Is sneller, RAW-support (of heeft 5 dat ook al?) ziet er wat gelikter uit maar zoals gezegd vooral de snelheid maakt 6 prettiger werken.

_______
    Mmmh, inderdaad over iPhoto geschreven ipv iMovie, sorry!

Inactief
    Anoniem
    ”pako”

6.0 is een stuk beter, kan 250.000 foto’s aan. Is sneller, RAW-support (of heeft 5 dat ook al?) ziet er wat gelikter uit maar zoals gezegd vooral de snelheid maakt 6 prettiger werken.

Volgens mij heb jij het over iPhoto…:roll:

Bijdrager
    Mendoza

even denken: ik weet het allemaal niet meer precies:

– je kan meerdere projecten tegelijk openen (volgens mij kon dit in 05 niet)
    – er zijn (net als in iDVD) allerlei ‘stijlen’, waarmee je een film kan opleuken.
    – er zijn meer overgangen, bewerkingen, etc.

volgens mij was dit het wel zo’n beetje. geen schokkende verbeteringen.

Bijdrager
    Mendoza

oh ja, die was wel erg leuk: je kan direct in GB een soundtrack maken. exact op het beeld geluid toevoegen. heb je wel een redelijk snelle PC voor nodig overigens.

Bijdrager
    Fester

iMovie ’06 heeft de onhebbelijkheid vele plugins niet te renderen.
    05, had dat niet.Persoonlijk zit ik te wachten op iLife 07, waarom duurt dat toch zo lang?

Bijdrager
    KingAchille

Er zijn ook enkele thema’s en effecten van de Pro app’s overgeheveld… (Final Cut Pro, Express, Soundtrack,…)
    Mvg,

Bijdrager
    KingAchille

heb je wel een redelijk snelle PC voor nodig overigens.

:sealed: :sealed: :kleenex: :kleenex:

Wat zeg jij nu???? Stel NOOIT of te NOOIT een PC gelijk aan een Mac!!

En inderdaad, er zijn ook enkele thema’s en effecten van de Pro app’s overgeheveld… Zoals daar zijn: Final Cut Pro, Express, Soundtrack,…
    Mvg,

Bijdrager
    SeaTrue
    ”KingAchille”

Wat zeg jij nu???? Stel NOOIT of te NOOIT een PC gelijk aan een Mac!!

PC staat voor Personal Computer, dus in principe is dat wel een beetje gelijk

Bijdrager
    JeePee

Aangezien de volgende versie van iMovie waarschijnlijk weer in iLife zal zitten en ik neem aan dat het dit jaar nog uitkomt, zou ik nog even wachten. Zonde lijkt om nu versie ’06 te kopen, terwijl straks waarschijnlijk de volgende al weer uitkomt.:roll:

Bijdrager
    KingAchille

PC staat voor Personal Computer, dus in principe is dat wel een beetje gelijk

een hééééééél klein beetje dan…
    Mvg,

Bijdrager
    TypeWriter

Ik heb steeds meer problemen met iMovie6. Eigenlijk crasht ie aan de lopende band, met name met plugin’s. Daar wordt ook wel voor gewaarschuwd, maar het blijft vervelend werken.

Ik heb op een externe drive nu ook iMovie 5 weer geinstalleerd, nu maar kijken of dat beter werkt.

HE

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.