7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    venco58

iMessage wel iPhone niet op iPad

Het volgende:
    Ik sms al vaker met iemand. Dus het hele gesprek in het groen. Nu heeft hij ook iOS 5 dus sturen we nu \”ineens\” een iMessage naar elkaar. Maar deze nieuwe berichten komen niet op mijn iPad. Terwijl ik wel daar wel de gesprekken me andere in beeld heb.
    Wat gaat er fout? Na wat zoeken zag ik met nog een persoon hetzelfde had.

Dus de vraag: hoe komen deze gesprekken ook op mijn iPad. Zeker omdat ik met andere wel gesprekken heb op met mijn telefoon en iPad, waarbij het perfect werkt.

Met veel groeten,
    Venco.

Inactief
    Anoniem

Op de iPad moet je e-mailadressen opgeven waarop je berichten ontvangt. Misschien heeft hij die niet in z’n adresboek staan.

Bijdrager
    Lauwrence

Het kan helpen de conversatie te wissen en opnieuw te beginnen vanaf de iPhone. Ik had laatst een gelijk iets met de iPhone van mijn vrouw na een update naar iOS 5 en een standaard SMS geschiedenis tussen ons 2’en.

Pas na het wissen van de historie en het sturen van een bericht v.a. haar iPhone (waarbij mijn nummer wel verscheen als iMessage type) kreeg mijn iPhone door dat het hier om iMessage ging, waarna berichten naar haar toe ook echt binnenkwamen.

Bijdrager
    venco58

Heb niet gewist maar eerst eens via iPad een bericht gestuurd.
    Nu werkt het voor dit gesprek goed maar het probleem blijft eigenlijk nog steeds voor nieuwe gesprekken.
    Wel raar dat je ook eerst een keer een bericht via de iPad moet sturen wil je het op allebei binnen krijgen.
    Weet iemand daar iets op?

Met veel groeten,
    Venco.

Bijdrager
    Thomasjwz

je moet zorgen dat er op zowel je iPad als iPhone staat dat berichten worden gestuurd via je apple id, zo krijg je altijd al je berichten op beide apparaten binnen. dit doe je door te gaan naar: instellingen –> berichten–> ontvang op–>bellerherkening–> e-mail adres kiezen.

groet
    thomas

Bijdrager
    venco58

Heb dit veranderd maar geen verschil.
    De gesprekken waar de iPad niet voor gebuikt is blijf ik Gewoon berichten heen en weer sturen zonder dat ze op de iPad verschijnen. Tot dat ik 1 x de iPad gebruik. Dan is alles op beide terug te vinden.

Bijdrager
    raymon150

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn iphone en ipad hebben beide ios5. Maar de berichten die ik stuur of krijg van iemand die ook imessage heeft krijg ik niet op mijn ipad. Als ik een bericht stuur via mijn ipad krijgt zij hem ook niet. En ja ik heb men id en alle functies aanstaan waardoor het normaal zou moeten werken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.