15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

[Opgelost] iMessage versturen lukt wel met Iphone maar niet met Macbook

Het versturen van berichten naar een bepaalde persoon lukt niet via de MAcbook, maar wel met mijn Iphone. Naar andere personen lukt dat wel. Van die persoon kan ik wel berichten ontvangen op zowel mijn telefoon als Macbook. Hoe kan dat?
    Besturingssysteem Mac: Mac High Os Sierra 10.13.2
    Iphone 10 besturingssyseem: Ios 10.3.3
    Foutmelding op Macbook:

• Dit onderwerp is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door  Vindplaats. Reden: Afbeelding toegevoegd
    • Dit onderwerp is gewijzigd 8 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Moderator
    Night

Heeft je ontvanger wel een iPhone?

Bijdrager
    Vindplaats

Ja, want ik ontvang wel Imessages op zowel de Iphone als op Macbook.

Moderator
    Night

Kan het niet zijn dat dat gewone SMS berichten zijn?

Bijdrager
    Vindplaats

Neen, want imessage berichten zijn blauw en sms berichten zijn groen, Stel dat het sms berichten zijn dan blijft nog altijd de vraag waarom wel op de Iphone en niet op de Macbook bij deze bepaalde persoon.

Bijdrager
    Vindplaats

Neen, want de gegevens komen niet overeen met mijn Iphone.

Bijdrager
    GoeieDag

Staat je telefoonnummer wel in Berichten?
    Je zou eens kunnen uit- en weer inloggen in iMessage.

Bijdrager
    mileeee

iPhone 10 met iOS 10.3.3 ??

Even in en uitloggen zoals hierboven is aangegeven en je kan ook eens in en uit loggen in iCloud om je contacten opnieuw binnen te halen. De contacten op de mac worden naar mijn ervaring niet altijd goed gesynct met iCloud.

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door  mileeee.

Bijdrager
    Vindplaats

De telefoonnummers en emailadressen zijn op beide toestellen hetzelfde. Ook het in- en uitloggen heeft geen resultaat. Ik heb nog eens met mijn Macbook een bericht naar iemand anders gestuurd en dat lukt wel.

Bijdrager
    GoeieDag

Staat die persoon niet geblokkeerd?

Bijdrager
    Vindplaats

Neen.

Bijdrager
    CitizenFour

Vaak ligt dit aan het gegeven dat je het tel nr. als “06xxxxxxxx” hebt opgeslagen en niet als “+316xxxxxxxx”. Kan het dus kloppen dat je het tel. nr met toevoeging 06 hebt opgeslagen? If so, wijzig de toevoeging dan naar +316, iMessage afsluiten en weer opnieuw opstarten en dan zou het weer moeten werken.

Bijdrager
    Vindplaats

Bingo, dat is het dus. Ik heb er lang naar gezocht. Heel erg bedankt.

Bijdrager
    Maarten

Bij mij lukt het via de mac wel maar niet via de iPhone. De iPhone probeert een sms te sturen naar een emailadres

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.