6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    koenraad

iMessage vanuit buitenland

Hoi,

Ik ondervind enkele problemen met iMessage.

Ik moet vaak naar Nederland voor mijn sport en als ik daar ben heb ik dus geen internet (dataroaming staat logischerwijze uit) maar als ik een bericht wil sturen naar mijn ouders in België begint de miserie.

Eens ik in het buitenland zit kan ik geen iMessage versturen. Bij mijn iPhone staat de optie ‘stuur als sms’ aan waardoor hij het automatisch omzet naar een sms en de ontvanger in België ontvangt dan het bericht. So far, so good.

Als die ontvanger in België (die dus ook een iPhone heeft en dus iMessage) wilt antwoorden krijgt hij de melding dat zijn bericht is afgeleverd en is de tekstballon blauw maar heb ik in Nederland niks ontvangen. Omdat bij hem ‘afgeleverd’ staat kan hij het niet meer omvormen naar een tekstbericht. Ook bij hem staat de optie ‘stuur als sms’ aangevinkt.

Alle instellingen zijn identiek aan de mijne en toch zijn er problemen. Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Bijdrager
    Hansi2124

Volgens mij komt dat omdat je Dataroaming uit hebt gezet….
    Zoek een wifi op en verstuur dan je iMessage bericht.

Bijdrager
    koenraad

Dank voor je antwoord!

In sportzalen, waar ik meestal ben, is er bijna nooit (gratis) wifi en datroaming kost nog steeds teveel. Het is voor mij veel goedkoper om 10 cent te betalen voor een verstuurde sms.

Het grootste probleem is dat de ontvanger in België op het gekregen sms-bericht enkel als iMessage kan antwoorden, omdat doorgaans de conversaties tussen ons via iMessage gaat. Hij krijgt dan een ‘afgeleverd’ onder zijn blauwe tekstballon waardoor hij het niet meer kan versturen als sms-bericht. Ik krijg dat bericht dan niet.

Eenmaal over de grens terug in België krijg ik dan al die iMessage-berichten binnen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Heeft de ontvanger onder berichten de optie “Stuur als SMS” uit staan?

Bijdrager
    koenraad

Ja, alles staat identiek als bij mij. Ik denk dat het gewoon een iMessageprobleem is:(

Bijdrager
    plonserd

Is idd een heel vervelend probleem dat bij mij ook meermaals terugkomt wanneer ik in het buitenland ben. Ik kan wel gewoon versturen via sms, maar krijg enkel iMessages terug (die ik niet kan zien tot wanneer ik roaming aanzet of in de buurt van wifi ben). Als er een oplossing is hoor ik ‘m graag!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.