16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    verwijderd-profiel

iMessage valt steeds uit

Hey,

Bij mij valt iMessage de laatste paar dagen steeds weg. Als ik dam een bericht wil sturen aan iemand is de knop groen ipv blauw. Als ik dan bij instellingen kijk bij iMessage zie ik dat die niet aan staat.

Als ik hem weer heb aangezet doet die het wel weet, maar een dag later staat die dan weer uit.

Ook doet bij 1 persoon iMessage het niet meet vanaf mijn MBP, maar wel vanaf mijn iPhone.

Hier staat niks.

Bedankt!

Bijdrager
    nicj56

Hoi,

misschien een factory default herstel en vervolgens de iphone terug na de oude staat.

Bijdrager
    Yggdrasil

Heb je nog genoeg belwaarde op je iPhone?

iMessage schrijft een kleine bedrag af bij het activeren. Als je op dat moment geen krediet meer hebt, wordt de activatie geblokkeerd.

Bijdrager
    mslik
    Yggdrasil op 25 april 2013

Heb je nog genoeg belwaarde op je iPhone?

iMessage schrijft een kleine bedrag af bij het activeren. Als je op dat moment geen krediet meer hebt, wordt de activatie geblokkeerd.

Bedrag afschrijven? Die mag je me uitleggen, heb ik nog nooit gezien.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

@nic Hiervoor ga ik echt niet mijn hele iPhone resetten hoor.

@nick
    Dat heb ik echt nog nooit gehoord. :/
    Hij activeert ook wel maar gaat na enige tijd weer uit.
    En als die het wel zou doen, ik heb nog genoeg beltegoed.

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Het is toch een kleine moeite even een reservekopie te maken, iPhone te resetten en vervolgens die reservekopie weer in te laden? Volgens mij ga je er anders niet van af komen.

Een bedrag afschrijven bij iMessage is klinkklare onzin. Ik heb enkel een AppleID in gebruik zonder betaalinformatie daarachter en die werkt ook prima.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Het is inderdaad een kleine moeite om dat te doen, maar wat wel een grote moeite is is dat je daarna in alle Apps en op alle websites weer je wachtwoord in moet vullen. Mijn wachtwoorden zijn lang en zijn helemaal random, dus dat duurt wel even.

:'(

Bijdrager
    Yggdrasil
    MelvinCornelissen op 25 april 2013

Het is toch een kleine moeite even een reservekopie te maken, iPhone te resetten en vervolgens die reservekopie weer in te laden? Volgens mij ga je er anders niet van af komen.

Een bedrag afschrijven bij iMessage is klinkklare onzin. Ik heb enkel een AppleID in gebruik zonder betaalinformatie daarachter en die werkt ook prima.

Dan heb ik mij vergist met de FaceTime functie, daar moet je wel voor betalen. Ik heb toch twee keer 0,19 eurocent betaald om die functie te activeren.

Bijdrager
    makoe

Als je iMessage activeert op een iPhone, dus met telefoonnummer, wordt er een activatiebericht verstuurd naar Ierland.En dit kost een paar cent.

Bovenstaand klopt dus zeker!

Bijdrager
    Rickje

8-O

Ik denk dat dat dan per provider verschilt o.i.d. want heb het zelf nog nooit gezien ook. Ik weet wel dat je een melding krijgt: “Je provider kan mogelijk kosten in rekening brengen”. Wanneer je iMessage of Facetime activeert, maar ik dacht eigenlijk altijd dat dat sloeg op je 3g data-verbruik.:-P

Bijdrager
    Yggdrasil

Dacht ik wel @ makoe.

Ik vergis me soms maar ik weet heel zeker dat het mij elke keer 19 eurocent heeft gekost wanneer ik iMessage en/of FaceTime activeerde op mijn iPhone 4S.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Vreemd, nooit iets van gemerkt. Activeren lukt ook zonder simkaart, ook op Macs, iPods en iPads.

Misschien is dat bij sommige providers dan zo.

Bijdrager
    makoe

Ik zei ook iPhone:) , dus niet bij macs, iPods en iPads.
    De kosten zullen wel per provider verschillen, je betaalt een sms naar het buitenland.
    Bij kostte het 25 cent inc.btw.

Bijdrager
    nicj56

@iedereen,

Dat afschrijven is onzin, want dat moeten ze melden, je activeert het immers via WiFi of 3G;), zonder wifi of 3G pakt die het niet.

Maar je krijgt wel een melding dat er kosten in rekening gebracht kunnen worden(mijn fout)

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Hè Nick heeft helemaal gelijk, het kost dus tóch geld. 29 cent per keer. Mijn excuses, ik dacht echt dat het gratis was, ook omdat die werkte zonder simkaart of zonder beltegoed.

Maar daarmij is mijn probleem nog niet opgelost. Gisteravond iMessage gebruikt en vanmorgen stond die weer uit met eronder “activation unsuccessful”.

Bijdrager
    nicj56

Even voor iedereen alweer……

Het klopt de kosten, maar Apple zegt dat het mogelijk is dat de provider hiervoor kosten in rekening brengt bij T-Mobile is dit niet het geval.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.