7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ratbones

iMessage problemen sinds 8.2 update

Heeft hier nog iemand last van? Na de 8.2 update lukt het me niet meer om iMessages te versturen, op het einde blijft het “hangen” en krijg ik een “niet afgeleverd” melding.

The usual al gedaan:
    1. reset van netwerkinstellingen
    2. sign out / in bij iMessage

Allemaal geen resultaat, op mijn iPad die nog niet geüpdate is werkt alles nog perfect.

Bijdrager
    madcat

Vandaag nog iMessage gebruikt op zowel de iPhone als iPad, het zal dus iets lokaals zijn.

probeer eens een signout, reboot en login
    of signout, reboot, reset, reboot, login

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb het net even geprobeerd.
    Maar het werkt hier op de iPad mini met iOS 8.2 prima.

Bijdrager
    ratbones

Het probleem is inmiddels opgelost… blijkt dat zonder een waarschuwing mijn 4G dataplan volledig op was, waardoor mijn iPhone simpelweg geen iMessages meer kon uitsturen. Haha, heel de dag liggen troubleshooten hiervoor.

/ FACEPALM;!

Bedankt voor de tips iedereen!

Bijdrager
    Sylvester

Sorry, deze even wegkapen, want ik vermoed toch dat er iMessage problemen zijn sinds 8.2.
    De TS had wel een ander probleem:-) maar de titel is passend….
    (Ik heb geen data problemen en/of wifi problemen op de iPhone.)

Na de 8.2 update op een iPhone 5 kon ik plots geen iMessage berichten meer zenden en/of ontvangen.
    iMessage stond plots af.
    Maar ik krijg hem niet meer aangezet. Hij laat geen activering meer toe.
    Als ik het iCloud account ingeef, geeft hij telkens een fout : activering mislukt, probeer later….
    Eén keer heeft het nog even gewerkt, maar door per ongeluk iMessage af -en terug aan te zetten, kreeg ik weer hetzelfde probleem.

Op mijn iPhone 6 geen problemen, maar eerlijk gezegd ga ik daarop niet proberen om iMessage een keer af te zetten om te zien of er hetzelfde probleem is. Nu werkt het op de iPhone 6, dus afblijven !

Met hetzelfde iCloud account van de iPhone 5 werkt iMessage wel op de Macbook Pro. Dus vanaf de Mac kan ik wel berichten sturen.

Iemand zelfde ervaring?
    Kan mij aub iemand helpen?

Bijdrager
    Sylvester

Vervolg :

Zoals al eerder heb ik de iPhone 5 verschillende keren af en terug aan gezet.
    Nu kan ik plots wel iMessage berichten sturen en ontvangen, zomaar uit het niets.
    Maar in de instellingen van ‘berichten’ staat nog steeds ‘wachten op activering’.

Ik begrijp er niks meer van, ik word gek van die dingen.

Bijdrager
    richardkuntzel

Ik heb een variant op hiervoor beschreven problemen

1. Iphone5 blijft hangen in updaten 8.2: na invoeren mailadres bij “verstuur via e-mail” terug naar “voorwaarden”.
    Hier echter geen reactie op “akkoord” en ook niet op de andere opties, dus niet mogelijk up te daten.

2. Kan regelmatig geen WIFI-verbinding maken, signaal is goed, en alle andere wifi-apparaten ook o.k.
    Komt zonder aanwijsbare reden na kortere of langere tijd weer terug.
    Niet alleen thuis maar ook met wifi op het werk.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.