15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    martk2280

imessage op mac en iOS

Hallo,

Als ik op m’n iphone berichten heb ontvangen en gelezen en ik vervolgens mijn mac uit z’n slaap haal dan ontvang ik elk bericht dat ik op de iphone heb ontvangen weer opnieuw. Weet iemand of en hoe je dit kan aanpassen?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Yggdrasil

Heb je al eens gegoogled op je probleem?

Ik kwam bv. hierop uit:
    http://www.mactrast.com/2011/10/how-to-sync-imessage-between-ios-devices/

Het probleem zit hem in het feit dat je op de Mac en de iPad/iPod werkt met een e-mailadres terwijl je op je iPhone werkt met een telefoonnummer, naast een e-mailadres. Bij mij moet ik mijn iPhone caller-id op mijn apple-id zetten vooraleer ik een bericht krijg op zowel de iMac/MacBook als de iPhone/iPod touch.

Bijdrager
    wynand

Volgens mij is dit niet wat Martk2280 bedoelt. Ik ervaar precies hetzelfde. De berichtjes komen keurig netjes op iPhone, iPad en mac binnen. Maar in tegenstelling tot iPad en iPhone kan de mac, als hij in de sluimerstand staat of uit, geen berichten ontvangen. Dus op het moment dat de Mac ontwaakt komen ze binnen. Maar dan heel irritant 1 voor 1. Dit kan een paar minuten duren als er veel berichten zijn verstuurd en ontvangen.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ah, dat heb ik nog niet ervaren.:)

Bijdrager
    Stirf

1. Als een iMac of MBP in sluimer of uit staat is er natuurlijk geen verbinding;
    2. probeer geen vergelijk te maken tussen iOS en OS X.

Bijdrager
    wynand

Nee we proberen geen vergelijk te maken maar het is wel irritant om minutenlang met geluidjes en meldingen te zitten. Voor mij is het geluid uitzetten tot nu de oplossing

Bijdrager
    martk2280

@wynand: Je zit dus met precies hetzelfde probleem als ik. Ik vind het raar dat er geen mogelijkheid is om de mac te laten inzien dat de berichtjes al reeds op een ander device zoals de mac dan wel ipad/iphone gelezen zijn. Dus dat daar geen meldingen meer voor nodig zijn.

Bijdrager
    wynand

Ja heel irritant. Het was in de beta al maar daar kan je dat soort dingen verwachten. Maar het is best mogelijk dat het nog eens opgelost gaat worden want het zal heus niet alleen bij ons gebeuren.

Bijdrager
    Nickf

Je kan toch netwerktoegang aanzetten als de mac in sluimerstand zit?
    Misschien dat dit het oplost:-)

Bijdrager
    Stirf

O ja? Hoe dan?

Bijdrager
    SunKeeper

@Stirf:
    De functie wordt verkeerd begrepen. ”Schakel sluimerstand uit….” heeft niets te maken met het in de sluimerstand actief zijn van een netwerkverbinding.
    (zie de optie in Systeemvoorkeuren > Energiestand)

@TS: Welke versie van Mac OS X en Berichten heb je?

Bijdrager
    Stirf

Precies en daarom ook mijn vraag.
    Ik lees het als zijnde dat de sluimerstand uit is als er netwerkverkeer is. Nickf beweert volgens mij het tegenovergestelde.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat klopt, maar het berust waarschijnlijk op een vergissing die gemaakt is. De functiebeschrijving in Energiestand is verkeerd begrepen.:smile:

Ik hoor hier om mij heen dat het een bekend probleem/bug is, waar je zelf nog niets aan kunt doen. Apple moet met een update komen.

Bijdrager
    Nickf

Ow weird, maar er was toch ook een functie zodat je mac altijd kon gevonden worden ook al is die in sluimerstand?
    Dan is je netwerk dus ook actief likt mij…

Bijdrager
    SunKeeper

Niet helemaal, want er wordt alleen maar naar één soort boodschap geluisterd.
    Klik voor een korte beschrijving.
    Daarmee wordt de Mac uit sluimer gehaald, daarna is natuurlijk wel het ‘hele’ netwerk actief.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.