5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

[iMessage] ontvangende iPhone op vakantie: iMessage of sms?

Hallo allemaal,

Je kan in de berichten app hartstikke handig zien wanneer je een sms verstuurt of wanneer je een iMessage verstuurt. Dit kan wanneer beiden iPhones iOS5 hebben geïnstalleerd. Wat gebeurt er nou wanneer ik aan een vriend met een iPhone die op vakantie is in het buitenland met z’n internet uit? Hoe weet mijn iPhone dat ie geen iMessage moet sturen, maar een gewone sms?

Bijdrager
    Nino ten Voorde

Als diegene waarnaar je het bericht gestuurd niet kan ontvangen als iMessage(Blauw) omdat hij offline is, stuurt hij het als SMS(Groen). Ook wanneer de knop eerst blauw is, kan het zijn dat wanneer die het niet kan ontvangen, het automatisch per sms word verzonden.

Bijdrager
    Dwee8le

Hoi,

Deze optie staat hier:

Instellingen > Berichten > Stuur als SMS

als deze optie aanstaat, dan wordt het bericht sowieso verstuurd, ook als er geen iMessage beschikbaar is. Apple waarschuwt eronder dan ook dat er extra kosten voor het tekstbericht in rekening kan worden gebracht door je provider.

Moderator
    Strifer

Thanks Nino en D.

Ik heb de instellingen zo staan. Voor iMessage ben je natuurlijk ‘ingelogd’ met je telefoonnummer of e-mail en dus weet je iPhone of anderen ook zijn ingelogd. Had ik nog niet aan gedacht. Handig!

Bijdrager
    Dwee8le

Inloggen met je e-mail zorgt er ook voor dat je iMessages kan ontvangen op iPads en Ipods, want die hebben geen 06-nummer :thumbsup:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.