21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    eh801

iMessage naar e-mail

Hallo,

ik zat net even met iOS 5 te spelen en dus ook met de nieuwe iMessage functie.
    Nu kom ik er achter dat als je een nieuw bericht aan wil maken, je helemaal geen tekens kan typen zoals @, _, -, etc.
    Dus hoe hadden ze het in Cupertino bedacht dat als ik een iMessage wil sturen naar iemand met een iPod of iPad (dus een email adres) zonder de mogelijkheid om tekens te gebruiken. Je kunt dus geen e-mailadres typen.
    Als ik de naam van iemand in typ krijg ik ook niet de mogelijkheid om het e-mail adres te selecteren.

Daarentegen krijg ik op mijn iPad de mogelijkheid om tekens te typen en e-mailadressen te selecteren. Heeft iedereen dit probleem? Ik heb iMessage al een keer opnieuw opgestart, de mobiel herstart, nog steeds lukt het niet.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    GuijVRIENDS

je zou de emailadressen kunnen kopieren en vervolgens plakken in het imessage?

Bijdrager
    iMad

je kan gewoon de tekens typen, want je hebt een volwaardig toetsenbord in berichten.
    Dus misschien even het programma stoppen of de iPhone volledig herstarten.

Bijdrager
    eh801

@dpmeijers bij mij verwijderd hij dat gewoon de tekens zodra ik iets wil typen, dus: [email protected] -> pietjepukmecom. Heel vreemd.

@iMad zoals ik al zei heb ik dit al geprobeerd, dit heeft niet geholpen.

Zodra ik op het ‘123’ tekentje druk om de tekens te krijgen krijg ik dit te zien:

Bijdrager
    iMad

Dat is het toetsenbord van je telefoon, dat is vreemd

Bijdrager
    jf

Raar, zou niet moeten gebeuren…

Bijdrager
    BJVR

Even een vraagje apart.

Maar is het ook mogelijk om te iMessage-en met iPhone bezitters die nog iOS 4.3 hebben?

Want ik was het vandaag bij mijn vader aan het proberen richting mijn zus, (hij 5.0) (zij 4.3) en de ballonnetjes bleven maar groen. Daar waar blauw Gratis is geloof ik.

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Mac Elmer: Ik heb exact hetzelfde voor op mijn iPhone 4. Op de iPod touch van mijn zus en de iPad 2 van een vriend krijg je wél een azerty-klavier… Ik zou daar ook graag een oplossing voor hebben. Ik wil namelijk ook soms een conversatie starten via iMessage.

@ BJVR: Nee, elke gebruiker moet beschikken over een iDevice met daarop 5.0 (iMessage is namelijk een nieuwe functie van iOS 5)

Bijdrager
    GuijVRIENDS

Ja dat is echt raar. Bij mij staat het @ teken al gewoon onderin in het normale toetsenbord. kijk maar>

Bijdrager
    Yggdrasil

Misschien komt het omdat ik een AZERTY-toetsenbord heb in plaats van een QWERTY…

Bijdrager
    eh801

@Niiiiiickk Nee hoor, ik heb gewoon een QWERTY toetsenbord en ik heb het probleem ook.

Ik lees hier voor de rest ook niks over. Ik vind het maar vreemd. Misschien maar een keer een herstel poging doen.

Bijdrager
    Yggdrasil

OPLOSSING

Ik heb intussen de oplossing gevonden:

Ga naar Instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiele data > MMS > Vul in
    Als je dan de iPhone herstart en je opent ‘Berichten’ of ‘Messages’, dan kun je het ‘@’ symbool invullen!

Bron: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1249012

Bijdrager
    Yggdrasil

OPLOSSING

Ik heb intussen de oplossing gevonden:

Ga naar Instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiele data > MMS > Vul in
    Als je dan de iPhone herstart en je opent ‘Berichten’ of ‘Messages’, dan kun je het ‘@’ symbool invullen!

Bron: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1249012

Bijdrager
    eh801

@Niiiiiickk Heel erg bedankt!!

Maar als ik nu een email adres intyp wat op dat moment niet beschikbaar is voor iMessage stuurt ie dan een MMS naar dat email adres? Dit wil ik dan weer niet want het is belachelijk duur bij t-mobile, ik geloof 50 cent per sms buiten de bundel. En als ik MMS dan weer uitschakel verdwijnt de optie om tekens te typen weer. Volgens mij is dit een foutje van apple, tenminste dat mag ik hopen…

Bijdrager
    Yggdrasil

Als je een e-mailadres ingeeft dat iMessage niet ondersteunt, dan wordt het bericht als MMS verstuurd. Geen foutje van Apple. Waarom?

Als je een sms stuurt naar een contactpersoon zonder iMessage krijgt die persoon dat ook gewoon als sms.;)
    Sowieso, als je een bericht typt naar een e-mailadres controleert het programma ook eerst of het e-mailadres waar je een bericht naar stuurt iMessage ondersteunt. Zo ja, dan verstuurt hij het mms-bericht als iMessage, zo niet, wordt het bericht verstuurd als e-mail (mms)

Bijdrager
    eh801

@Niiiiiickk Ik vind dat ik de keuze moet krijgen om een MMS te willen sturen of dan gewoon niet. Net zoals je bij de mogelijk krijgt om ‘Stuur als sms’ uit te schakelen. Zo heb je eigenlijk een verijdelde whats app, deze keuze heb je alleen bij mobiele nummers. Maar zodra je naar een e-mail adressen wil iMessage’n moet je gelijk een MMS sturen mocht dit email adres niet aanspreekbaar zijn via iMessage. Dat vind ik belachelijk, want een MMS is hartstikke duur.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik vind dat ik de keuze moet krijgen om een MMS te willen sturen of dan gewoon niet. Net zoals je bij de mogelijk krijgt om \’Stuur als sms\’ uit te schakelen.

Je krijgt gewoon de keuze om te sturen toch? Als je een e-mailadres invoegt komt er automatisch op of het iMessage of mms wordt. (blauw – groen). Als je merkt dat je contact geen iMessage heeft (het tekstballonnetje blijft groen), dan beëindig je het bericht gewoon en schakel je over naar het e-mailprogramma op je iPhone.

Zodra je naar een e-mail adres wil iMessage’n moet je gelijk een MMS sturen mocht dit e-mail adres niet aanspreekbaar zijn via iMessage. Dat vind ik belachelijk, want een MMS is hartstikke duur.

Je moet helemaal geen mms sturen. Als je merkt dat je contact geen iOS 5 (en bijgevolg geen iMessage) heeft, dan mail je die persoon toch gewoon? iMessage is bedoeld om gratis te sms-en/mms-en met personen die ook iOS hebben. Niet ter vervanging van de e-mailapp…

Ik vind dat helemaal niet belachelijk maar gewoon logisch…

Bijdrager
    eh801

@Niiiiiickk Stel ik zit midden in een gesprek met iemand, de gene met de ipod aan de andere kant krijgt internet problemen en is dus niet aanspreekbaar via iMessage. Ik stuur een paar een keer berichtjes:
    “Hallo?!!”
    “Ben je er nog”
    etc.
    Nu zie je pas dat het een groen ballonnetje is en geen blauw ballonnetje. Stel je hebt vier berichtjes gestuurd terwijl die ander niet aanspreekbaar was via iMessage. In een keer twee euro weggesmeten.
    Als je dit 3 of 4 keer in de maand gebeurd baal je toch even, aangezien t-mobile 50 cent per MMS vraagt en het ook nog eens boven op je standaard bundel plaats.

Bijdrager
    Yggdrasil

Als jij Hallo?!! Ben je er nog? typt zijn dat 2 sms’en en geen mms’en. Ken je het verschil wel?;)

Overigens,

Nu zie je pas…

Dat merk je meteen hoor. Van zodra je contactpersoon zijn/haar internetverbinding wegvalt, verandert het ballonnetje van kleur. Ik heb het vanmiddag gehad met mijn zus. Ik stuurde een iMessage naar haar iPod touch, haar wifi-verbinding viel even weg en het berichtje dat ik aan het typen was werd als groen verstuurd, niet blauw.

Bijdrager
    eh801

@ Niiiiiickk
    De laatste keer dat ik het checkte kun je geen SMS sturen naar een e-mail.

Dit heeft je dan leuk 50 cent gekost!

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik geef het op… * zucht *

Ik denk dat mijn verhaal op de vorige pagina toch duidelijk genoeg was? :ftim:
    Als jouw contact een iPhone heeft worden de berichten als sms verstuurd. Als jouw contactpersoon een iPod touch of een iPad heeft, dan worden ze inderdaad als mms verstuurd, maar die hoef je toch niet te versturen?

Als je merkt dat het ballonnetje groen blijft tijdens het praten met je contact, dan mail je die toch gewoon, of wacht je tot die terug online is. Lijkt me echt niet moeilijk?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.