6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Vilscon

iMessage (e.d.) synchroniseert niet meer vanaf iPhone naar Mac

Hey guys,

Een tijd lang zat ik op de beta van Yosemite, maar recent een volledige clean install gedaan van 10.10.3. Echter, om de een of andere reden synchroniseert iCloud (zoals iMessage, maar ook mogelijkheid om te kunnen bellen) niet correct met m’n Mac.

Voorheen zag ik alle berichten van m’n iPhone op m’n mac. Zowel oude als nieuwe, maar kon ik ook bellen vanuit de contacten app op Mac. Dit kan wél wanneer ik vanuit FaceTime handmatig een nummer draai. Er is dus wél een connectie tussen m’n Mac en m’n iPhone. Tevens kan ik wél berichten sturen naar 06-nummers vanuit iMessage, maar ontvangen doe ik ze niet.

iPhone 6+, 8.3 laatste Beta (nog niet geüpdatet, zeker niet v.w. TouchID probleem op de official). Macbook Pro15″, 2012 Non retina.
    Op beide is iCloud gewoon ingeschakeld..

Iemand een suggestie?

Bijdrager
    Niels

Allereerst gewoon je iPhone updaten. Vervolgens op beide apparaten uit- en inloggen op iCloud.

Bijdrager
    Vilscon
    NielsDam op 20 april 2015

Allereerst gewoon je iPhone updaten. Vervolgens op beide apparaten uit- en inloggen op iCloud.

Is de TouchID issue in de app store op 8.3 al opgelost? Nee? Dan liever niet..
    Lijkt me stug dat het daar aan ligt. Had er geen probleem mee op m’n oude OS X installatie namelijk .

Bijdrager
    annor

Ik weet het niet zeker of het daaraan ligt, maar mogelijk heeft het te maken met twee staps verificatie als je die heb aangezet. iMessage gebruikt die extra verificatie en werkt niet als er geen app specifiek wachtwoord is aangemaakt. Is je iCloud account ingeschakeld als je controleert via “berichten-voorkeuren-accounts”?

Bijdrager
    Vilscon
    annor op 20 april 2015

Ik weet het niet zeker of het daaraan ligt, maar mogelijk heeft het te maken met twee staps verificatie als je die heb aangezet. iMessage gebruikt die extra verificatie en werkt niet als er geen app specifiek wachtwoord is aangemaakt. Is je iCloud account ingeschakeld als je controleert via “berichten-voorkeuren-accounts”?

iMessage, tussen iContacten onderling werkt wél, maar normaliter zag ik ook al mijn standaard SMS berichten van mijn iPhone, voor zover ik weet…
    Maar ik maak geen gebruik van twee staps verificatie- en m’n iCloud, alsmede alle accounts staan gewoon ingeschakeld..
    in die lijst staat ook mijn 06-nummer welke is ingeschakeld.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Vilscon.

Bijdrager
    Vilscon

Update: Blijkbaar stond op mijn iPhone bij Berichten instellingen mijn Macbook niet ingeschakeld onder kopje ‘berichten doorsturen’. Om überhaupt te kunnen syncen moet dat dus ingeschakeld staan. Desondanks zie ik mijn oude berichten nog steeds niet verschijnen op mijn Macbook.. Dus dat blijft nog even een lopend probleem.

Update 2: Wanneer ik een sms verstuur naar een niet-iDevice apparaat vanaf mijn iPhone dan zie ik deze SMS wél op mijn Mac, nu. Desondanks zie ik nog altijd alle oude SMS niet op mijn Macbook.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.