8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    click66

imessage blijft actief ook al heb ik geen iphone meer

Hoi,

Ik heb sinds eergisteren geen iPhone meer voor een tijd en mensen die ook een iPhone hebben blijven steeds proberen een imessage te versturen. De imessages komen uiteraard niet aan, maar men vrienden moeten dan steeds op het berichtje duwen en dan klikken op verzend als tekstbericht.

Hoe kan ik dit oplossen? Ligt dit bij mij of bij hun?

Groetjes,

Bijdrager
    SunKeeper

Instellingen > Berichten > Stuur als sms

Voor zover ik heb gezien schakelt iOS 7 deze optie standaard uit, waardoor je die desgewenst handmatig moet activeren.

Bijdrager
    click66

Dus al mijn vrienden moeten naar instellingen > Berichten > stuur als sms gaan om mij daar toe te voegen?
    Dan is dit slecht gemaakt van Apple.

Bijdrager
    SunKeeper

Ja, maar het schakelaartje geldt voor iedereen in het algemeen.
    Dat maakt het verschil dat er nu altijd automatisch sms gestuurd wordt i.p.v. dat je het voor ieder bericht handmatig moet aangeven.

Ik ben er zelf ook geen fan van dat tijdens een update Apple allerlei bestaande instellingen loopt te wijzigen. Al schijnt dat tegenwoordig bij alle software normaal te zijn, zowel mobiel als desktop en ook Windows en Android doen het.

Bijdrager
    click66

Oké bedankt. Dit is inderdaad wel zeer jammer, want als mensen dit niet weten dan kunnen zij mensen zoals mij niet bereiken want het komt nooit nog aan. Ook indien ze het zoals nu oplossen is het jammer voor die mensen aangezien ze dan naar iedereen tekstberichten sturen en helemaal geen gebruik meer maken van de imessage. Zeer spijtige zaak.

Bijdrager
    GoeieDag

Volgens mij worden er verkeerde aannames gemaakt door SunKeeper.
    Want als jij iMessage hebt, wordt dat door de servers van Apple herkend. Andersom: als je het niet (meer) hebt, zal het ook niet bij een verstuurder als iMessage te zien zijn, maar gewoon als SMS.
    Dus ik vermoed dat jij op een apparaat (Mac, iPad, iPod) nog iMessage op een Apple ID actief hebt.

Bijdrager
    mtooster

Heb je iMessage nog actief op andere apparaten? iPad of Mac?
    Daar moet je ook aangeven dat je niet op dat telefoonnummer de berichten wilt ontvangen.

Bijdrager
    click66

Ik heb nog wel een iPad en daar heb ik iMessage gewoon uitgevinkt. Moet ik hiervoor nog iets anders doen?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.