9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    samorious

IMEI van Iphone veranderen

Beste mensen,
    Gisteren heb ik van mijn broer een Iphone 5 gekregen (aangezien hij een 6 heeft). Hierbij moet ik ook vertellen dat hij in London woont en zijn telefoon inclusief abonnement daar heeft verkregen. De Iphone 5 is echter afbetaald en hoort niet meer bij dit abonnement. Ik kwam er gister achter dat er nog wel een simlock op deze Iphone 5 zit. Mijn plan is dus om het IMEI van mijn Galaxy SIII over te zetten naar dat van de Iphone om zo de simlock te ontwijken. De vraag hierbij, is dit in Nederland legaal of kan ik hier problemen mee krijgen. Zal het veranderen ook effect hebben op het gebruik van de telefoon?

Bijdrager
    Niels

Waarom neem je niet gewoon contact op met de provider waar het toestel gekocht is?

Bijdrager
    makasa

Simlock zit toch al lang niet meer op een iPhone toch? Anders simlock vrij maken via de provider van je broer. Die kan dat toch regelen.

Bijdrager
    samorious

Simlock zit er blijkbaar nog wel op, in Engeland zijn de regels hiervoor blijkbaar anders. Het simlock vrij maken via de provider kan inderdaad maar dit zou 15 £ kosten. Niet het meest aantrekkelijke om te doen
    De telefoon heeft een simlock van O2

Bijdrager

Volgens mij is het technisch niet eens mogelijk om een IMEI over te zetten van de een naar de andere telefoon.

Bijdrager
    samorious

Niet perse overzetten, ik zou het IMEi van de Samsung kopieren en als IMEI van de Iphone weergeven.

Bijdrager
    Hyrax

IMEI, of wel International Mobile Equipment Identity, is uniek voor ieder toestel en daarom niet over te zetten. De simlock zit er vanaf de provider op.

Bijdrager
    SunKeeper

Als je de iPhone herstelt met de recentste iOS via iTunes en je stelt alles netjes in op Nederland en de taal in het Nederlands, moet de simlock ervanaf gaan. De iPhone zelf ziet via GPS ook dat ie in Nederland is.

Je moet natuurlijk wel een Nederlandse SIM hebben die je er dan in doet.

Bron: http://www.iphoned.nl/tips/iphone-simlockvrij/

Heb je een simkaart van een andere provider dan je huidige aanbieder, dan verwissel je de simkaart en voer je de configuratie uit op het scherm van je iPhone. Heb je geen andere simkaart, dan hoeft dat niet. Wel dien je een reservekopie van je iPhone te maken om het toestel vervolgens te wissen. Als de iPhone helemaal leeg is, start je de iPhone opnieuw en volg je de stappen. Daarna kun je de reservekopie weer terugzetten. Deze stap was nodig om de iPhone klaar te maken voor de nieuwe aanbieder.

Bijdrager
    bupaul

Een IMEI nummer is een uniek nummer die je gelukkig niet kunt veranderen.
    “Gelukkig” want als het toestel gestolen is kun je het toestel blokkeren en de dief heeft er dan niets meer aan.
    Voorwaarde is natuurlijk wel dat je ook een toegangs code hebt.
    Het enige wat er met een gestolen (geblokkeerd) toestel kan is resetten. Als de dief verder wil wordt hij tegen gehouden door het unieke nummer van IMEI.
    Alleen de eigenaar kan met zijn/haar ID de telefoon weer gebruikers klaar maken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.