9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    mikelinden

Imap voor planet emailadres

Omdat ik een MacBook Pro, iPhone 4 en iPad heb zou ik graag mijn .planet.nl email adres willen instellen als Imap, zodat hij mooi synct met elkaar, kan dat? Ik kan het namelijk nergens vinden op de site van KPN.

Bijdrager
    Melgior

Voor zover ik weet ondersteunen de KPN mail servers (inclusief Planet, Het Net, etc.) geen IMAP. Je kunt overwegen een nieuw e-mail adres te nemen en je post door te sturen naar dit adres. Onder andere gmail.com en gmx.com leveren gratis e-mail adressen met IMAP toegang.

Bijdrager
    bouncer

KPN ondersteunt geen IMAP.
    Als je echt mooi wilt syncen zou je MobileMe kunnen overwegen. Kost wel geld.
    In geval van MobileMe heb je planet eigenlijk ook niet meer nodig. Ik heb alles via MobileMe en maak geen gebruik van de mail van mijn provider.

Bijdrager
    Melgior

Sowieso is een mail adres wat niet van je provider afhankelijk is fijn om te hebben, dan kun je gewoon hetzelfde adres houden als je van provider wisselt (wat ik toch wel meestel eens in de 2-3 jaar doe).

Bijdrager
    rtgrs

Volgens mij kun je in Gmail zelfs instellen dat je namens je Planet-adres e-mailt. Hoe je dit op je apparaten moet doen, weet ik niet. Gmail ondersteunt in ieder geval het ophalen van e-mail via POP3.

Het is inderdaad slim om het adres van je provider niet (meer) te gebruiken. Dat maakt overstappen veel makkelijker. Slim trucje, van de providers;-)

Bijdrager
    Vanstra

Je kan inderdaad een GMail account nemen.
    In GMail kun je instellen dat je KPN mail automatisch wordt opgehaald door GMail en je verzendadres kun je instellen op jouw KPN Mail.
    Dit alles stel je in bij ‘Instellingen’ -> ‘Accounts en import’ van je GMail account.
    Vervolgens stel je op je Macbook, iPad en iPhone4 het betreffende GMail account in als IMAP.
    Je kan zelfs je GMail adres als push mail instellen op je iPhone4 (Exchange kiezen en dan m.google.com instellen als exchange server).
    Werkt allemaal prima.

Bijdrager
    Toon.B

KPN schijnt ondertussen wel IMAP te ondersteunen voor je Planet.nl-mail.
    Ik heb enorm moeten zoeken, maar met de instellingen die ik heb gevonden op MacManus.nl heb ik het nu voor elkaar.
    Super !

Bijdrager
    piethurkmans

Toon, zou je ook willen delen welke IMAP instellingen je gevonden hebt voor planet.nl mail? Thanx

Bijdrager
    piethurkmans

Ik heb inmiddels zelf die pagina op Macmanus.nl gevonden Toon, waar je het over had. En het werkt. Thanx.
    fixed : set IMAP eMail for KPN Planet.nl, Telfort.nl and T-Mobile Online.nl

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.