1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:

Bijdrager
    Churchil

IMAP ontvang wel berichten op mijn iMac, maar niet op mijn iPad en iPhone

Onderstaand mijn “casus”. Ik krijg het niet voor elkaar om met mijn IMAP-instellingen ook berichten op mijn iPhone en iPad te ontvangen. Ik ben geneigd Stratos conclusie te aanvaarden dat het ligt aan de instellingen op mijn iPad/iPhome. Ik heb alles nagelopen, maar zie geen aanwijzigingen waar het fout gaat. Op de server van Stratos staan de berichten aangewezen om te verwijderen (tekst doorgehaald maar staan er nog wel!). Mijn iMac mailaccount ziet ze nog ze nog wel, maar mijn iPad/iPhone dus niet. Ik gebruik overigens voor de volledigheid ook Spamsieve, maar dat volgens mij geen invloed hebben.

Wie heeft de gouden tip?!

——————————————————————————————

U geeft aan dat u geen e-mail kunt ontvangen op uw iPhone en iPAd. Ik heb uw e-mailaccount zojuist voor u gecontroleerd. Daarbij heb ik geen fouten kunnen constateren. De postvakken werken correct en zijn over alle beschikbare poorten te bereiken.

Wanneer u op alle apparaten het IMAP protocol gebruikt, en de instellingen correct heeft ingevoerd, zou de situatie op alle apparaten inclusief in de communicator gelijk zijn, tenzij u dit in de speciefieke software die u gebruikt anders heeft inegsteld. Dit laatste kunenn wij helaas niet voor u controleren. Als u een e-mail op een van uw apparaten bekijkt, zou deze e-mail normaal gesproken in de Communicator en op alle apparaten ook als ‘gelezen’ gemarkeerd moeten worden.

Onderstaande gegevens zou u op alle apparaten moeten gebruiken:

Binnenkomende e-mail: imap.strato.com, SSL met poort 993
    Uitgaande e-mail: smtp.strato.com, SSL met poort 465

Indien het u niet lukt uw e-mail op uw iPad of iPhone in te stellen, adviseer ik u contact op te nemen met Apple support en daarbij bovenstaande gegevens door te geven. Het spijt ij u te moeten mededelen dat wij geen specifieke support kunnen geven op alle bestaande mobiele apparaten.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en ik wens u nog een prettige dag.

———————————
    Uw e-mail d.d. 20-10-2015:
    ———————————

Ik werk op OSX El Capitan, heb daarnaast een iPone 6 en iPad (beide iOS9).

Als ik mijn mailaccounts op alle apparaten instel op een IMAP-account gebeurt er het volgende.

Ik ontvang mijn mail op mijn iMac, dat gaat dus goed.

Ik ontvang geen mail op mijn iPhone en iPad.

Alle instellingen, serverpoorten gecontroleerd imap.strato.com (993) en smtp.strato.com (465)

Als ik communicator open zie ik op de server mijn binnengekomen bericht doorgehaald staan (staat dan volgens mij gemerkt gewist, maar nog wel op server). Deze berichten zijn dus wel zichtbaar op mijn iMac, maar niet op mijn iPhone/iPad.

Ik heb alle opties nagelopen in de database, maar niet kunnen vinden hoe ik dit kan oplossen (ik begrijp uit de database dat in IMAP configuratie de binnenkomende e-mail automatisch op “gewist” wordt gezet. Dit kan je dan niet meer aanpassen).

Graag uw hulp!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.