5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    vjurjen

IMAP offline messages

Hallo,

Ik switch mijn mail account in Apple Mail van POP naar IMAP.
    Nu heb ik in 2 jaar behoorlijk wat berichten in m’n (offline) POP inbox zitten, graag zou ik deze naar mijn IMAP account willen overzetten op m’n desktop-computer. Maar, nu worden al deze berichten óók gekopieerd naar de server.

Is er een mogelijkheid om tegen een IMAP-account te zeggen: deze berichten mogen weg van server, maar wel offline houden op m’n desktop?

Groet
    Jurjen

Inactief
    Anoniem

Ik denk dat ’t handig is als je een tweede account aanmaakt. Je behoud gewoon je POP-account en daarnaast maak je dus hetzelfde account maar dan met de IMAP-instellingen. Vervolgens kan je eventueel mail van je POP naar je IMAP account slepen.

Bijdrager
    vjurjen

Dit is inderdaad wat ik nu gedaan heb. Als ik een bericht terug wil halen, haal ik het wel vanuit mijn offline POP inbox.

Bijdrager
    Oppie

Je kan ook die berichtjes gewoon in een mapje kunnen gooien, dus in een nieuw postbusje.
    Als je dan je POP account verwijdert, blijven deze berichtjes behouden.

Bijdrager
    Ir.Bob

Maar, nu worden al deze berichten óók gekopieerd naar de server.

Dat is nou juist de essentie van IMAP.

Zoals Oppie zegt, je kan in mail een mapje aanmaken lokaal (‘op mijn mac’) dat lijkt me in deze de beste oplossing. Als je namelijk op dezelfde server je mail zowel via POP als IMAP gaat lezen, dan is het vragen om kwijt geraakte berichten. (of je moet heel nauwkeurig je POP instellingen nakijken)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.