17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    wim

IMAP bestanden downloaden/importeren

Dag,

Ik heb een mailaccount bij Ziggo maar ik ga verhuizen en moet dan weg bij Ziggo.

Bij Ziggo staan al mijn email mappen en berichten via IMAP in hun cloud.

Ik zou die mappen/mails graag willen downloaden of importeren in een ander e-mail account, bijvoorbeeld in mijn iCloud-mailaccount of gmail-mail account.

Weet iemand of dat kan en hoe je dat dan moet doen?

Alvast veel dank voor de antwoorden.

Groet,

Wim

Bijdrager
    GoeieDag

In principe is het gewoon een kwestie van overslepen van de ene naar de andere account, of een map in ‘Op mijn Mac’ in Mail.

Bijdrager
    wim

Oke, maar hoe doe je dat? Ik ben niet heel technisch.

Kan ik de berichten niet importeren?

Bijdrager
    GoeieDag

Hoezo? Slepen is toch een standaard handeling op een Mac?!

Of zit je niet op een een Mac? Op dit (brakke kut) forum kun je niet in het draadje zien waar je het gepost hebt.

Bijdrager
    wim

Dank voor je reactie.

Ik weet wat slepen is maar hoe sleep je een mail-bestand die niet op je computer staat naar een ander mail-account? Zie dat niet direct voor me.

Op mijn mac lees ik mijn mails overigens in Outlook.

Bijdrager
    GoeieDag

Je hebt het toch over mappen? Nou, die kun je gewoon verslepen, ook naar een andere IMAP account (waarbij ze dan weer naar de IMAP server ge-upload worden).

Maar plaats eens een screenshot van jouw outlook scherm, dat praat vast wat makkelijker.

Bijdrager
    wim

Zo ziet mijn Outlook er uit.

Als ik je goed begrijp moet het mogelijk zijn mijn Ziggo-mappen naar het Cloud-account te slepen. Hoe doe je dat precies?

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door Night. Reden: Afbeelding aangepast: Email adressen verwijderd ivm mogelijke spam
    Bijdrager
    tarun

In Apple Mail Kan je gewoon een hele map verslepen naar een ander account. Probeer of dat in Outlook ook werkt. Anders kan je vast “rechtsklikken” op een map en kiezen voor verplaatsen.

Bijdrager
    wim

<p class=”cite”>tarun op 3 november 2020 om 16:21</p>
    In Apple Mail Kan je gewoon een hele map verslepen naar een ander account. Probeer of dat in Outlook ook werkt. Anders kan je vast “rechtsklikken” op een map en kiezen voor verplaatsen.

Dank voor je reactie.

Begrijp ik dan goed dat hij die map gaat uploaden naar ICloud als een IMAP-bestand?

Bijdrager
    GoeieDag

In principe wel. Maar staat al jouw mail allemaal op de server, en niet in lokale mappen? Ik ken dat Outlook niet zo goed, dus weet niet zeker of ik het goed zie. En ik zie in de Ziggo account 3x ‘Postvak IN’ staan. Wat betekent dat allemaal?

Bijdrager
    wim

<p class=”cite”>GoeieDag op 3 november 2020 om 16:41</p>
    In principe wel. Maar staat al jouw mail allemaal op de server, en niet in lokale mappen? Ik ken dat Outlook niet zo goed, dus weet niet zeker of ik het goed zie. En ik zie in de Ziggo account 3x ‘Postvak IN’ staan. Wat betekent dat allemaal?

Die derde Postbak IN was leeg en heb ik verwijderd. Die tweede zou ik graag willen samenvoegen met de eerste maar misschien weet jij hoe dat moet.

Ik weet niet zeker of er ook nog een lokale opslag van bestanden is en weet ook niet waar ik die zou kunnen vinden. Weet je waar ik die kan zoeken? Ik zou ze wel graag lokaal willen opslaan.

Dat slepen is me niet helemaal duidelijk (met excuses voor mijn domheid). Als ik het goed begrijp moet ik in het overzicht Postvak IN verslepen naar mijn ICloud-account. Moet ik dan op de  Postvak IN map gaan staan? Of plaats ik de map er dan naast? Klinkt stom maar ik weet gewoon niet precies hoe je dat doet.

Veel dank alvast voor je antwoord.

Bijdrager
    tarun

De mails uit het Postvak IN selecteer je door er één aan te klikken en vervolgens cmd-A (selecteer alles) te toetsen. Vervolgens sleep (klikken en vasthouden) je ze samen naar het andere Postvak IN van iCloud.

Mappen zal je 1 voor 1 moeten verslepen verwacht ik.

Bijdrager
    wim

Veel dank voor alle reacties.

Het is gelukt!

Bijdrager
    wim

Dag,

Ik heb nog een aanvullende vraag. Als je met cmd-A de berichten in een mailbestand selecteert en vervolgens versleept verplaats je het bestand naar een andere plek. Liever zou het willen kopiëren naar de andere plek. Kan dat ook?

Alvast bedankt

Wim

Bijdrager
    tarun

In Apple Mail gaat dat eenvoudig:

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 6 dagen geleden door tarun.
    Bijdrager
    wim

Dank je hartelijk, Tarun, het werkt !

Bijdrager
    GoeieDag

Of, zoals elke sleep-actie op een Mac (dus bv ook in de Finder): gewenste onderdelen selecteren (cmd+klik, cmd+shift, cmd+A of hoe je dat ook doet), optie/alt toets indrukken en dan gaan slepen; dan worden betreffende bestanden gekopieerd naar de plek waar je ze loslaat.

Appletips: Bestanden in Finder kopiëren in plaats van verplaatsen

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.