4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    fibe

Imagemagick converteert geen pdf files? [Opgelost]

Ik krijg het niet voor elkaar met ImageMagick een pdf naar jpg te converteren.

Dit werkt niet:

[code:1:67c1372843]/usr/local/bin/convert ~/desktop/test.pdf ~/desktop/test.jpg[/code:1:67c1372843]

… en dit wel:

[code:1:67c1372843]/usr/local/bin/convert ~/desktop/test.png ~/desktop/test.jpg[/code:1:67c1372843]

Ik kan niet vinden waarom…
    Iemand een idee?

Bijdrager
    Benji07
    ”fibe”

[code:1:3e92c57220]/usr/local/bin/convert ~/desktop/test.png ~/desktop/test.jpg[/code:1:3e92c57220]

Ehrm.. er staat png.

Bijdrager
    fibe
    ”Benji07″
    ”fibe”

[code:1:4cd8485b19]/usr/local/bin/convert ~/desktop/test.png ~/desktop/test.jpg[/code:1:4cd8485b19]

Ehrm.. er staat png.

Inderdaad, van png naar jpg geen probleem, maar pdf naar jpg lukte niet.
    In de andere richting was geen probleem (jpg -> pdf)

Nu heb ik de oplossing gevonden.
    Na de installatie van GhostScript 8.54 geen probleem meer…

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Ik kan je misschien we een beetje uitleggen waarom het niet wil.

Als je kijkt naar de MIME-type van een pdf en een van de andere images zie je dat pdf een application is. pdf, eps, ps, etc… bestanden zijn postscript bestanden en geen images. Om het maar even makkelijk te zeggen: postscript bestanden moeten geprint worden naar een bestand of printer. aangezien die conversie programma’s van afbeeldingen geen printoptie bevatten is dit niet mogelijk. Ghostscript (net zoals convert in je /system/library/printers/Libraries/) kunnen deze printopdracht verwerken naar een printer of naar een bestand. Ik gebruik zelf Ghostscript liever dan convert van apple omdat je met Ghostscript net je pdf die je wil aanmaken of andersom beter kan bewerken.

Misschien dat je weet waarom het niet wil

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.