2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    ArieRibbens

ImageMagick

Beste Mac-ers,

Ik heb een Mac-mini met een intel processor (Mac OS X 10.4.8 ) en ik zou daar graag ImageMagick op willen installeren.

Dit gaat alles behalve goed, ik had van de rMagick site(Het is uiteindelijk voor ruby on rails bedoeld) gekeken hoe ik dit moest doen.
    Allereerst ging dit al helemaal fout. Op mijn installatie cd zat alleen Xcode en X11SDK, geen X11 dus. Die heb ik uiteindelijk van een oude mac cd vandaan gehaald omdat ik deze niet kon vinden via Apple.com, maar wel een X11update erover heen gedaan.

Daarna heb ik MacPorts ervoor gedownload, maar deze lijkt wel geinstalleerd, maar doet geen enkele [code:1:0bc8bfa02e]port[/code:1:0bc8bfa02e] commando.

Ik ben echt ten einde raad en ik zou niet weten hoe ik verder moet gaan met het installeren van ImageMagick.

http://www.imagemagick.org

Bijdrager
    bommels

van ruby on rails weet ik niks, maar ik heb (destijds) mijn ImageMagick gewoon via fink geinstalleerd.

Ik vind het wel raar dat er geen X11 op je installatieCDs stond. Maar als je nu een werkende X11 hebt (test anders even met een grafische app.) dan fink voor jou de boel kunnen binnenhalen en compileren, inclusief alle benodigde libraries.

succes, Bart

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.